|
|
|
|---|---|
|
Är så att tomgången på min 535ia pendlar upp o ner,fast det knepiga är att den gör det inte om man står still med neutralen eller i p-läget? Utan bara när man står still o sen läger i driven eller reversen? Och sen när man börjar köra så går den hur fint som hellst? Några funderingar? Blyfot... | |
|
Kolla efter insugsläckage, slangen till vevhusvent. brukar torka och spricka sönder samt den smala vakumslangen från vevhusslangen till undersida insug, även insugsbälgen brukar spricka o då drar motorn tjuvluft vilket kan vara en trolig orsak till ditt problem! ///Magnus |
|
|
Okej ska kolla upp det imorgon! Blyfot... |
|
|
Ett tips, för att hitta tjuvluft så sprayar du startgas runt insugspackningar och slangar. Märker du en stor förändring på tomgången när du gör detta så har du hittat något. Ett vanligt fel på E34 535i är annars EML-motorn, men denna har du bara om du har ASC. Lycka till! ___ Mats Kinnby --- Team Kinnby Motorsport Länk |
|
|
Masse> Kan du utveckla det där lite... Varför skulle man bara ha EML om man har ASC? De sakerna har ju inget med varandra i sig att göra. Mig veterligen har alla BMW EML. *BAWORAK* |
|
|
Nope, bara modeller med just ASC har elektroniskt gasspjäll (EML), övriga har gammal hederlig vajer... Mvh |
|
|
Masse; Det där har jag misstänkt länge på min bil då inga slangar är dåliga trots låg tomgång. Är det samma procedur att renovera spjällmotorn som det är på 750 E32 tro? ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Hittade ett fel idag och det var vevhusvent slangen,det satt tydligen en liten slang på vehusventslangen som hade lossat. Vad e det för slang? Retur från någontong eller? Tomgången blev iaf mkt bättre..inte riktigt 100% men nästan! Slangen som går från vevhusvent såg la inte riktigt fräsch ute heller. lite småsprickor o så vet inte hur känslig den är men jag byter den nog nästa månad ändå! Tack för hjälpen iaf! Blyfot... |
|
|
Det är känsligt mot tjuvluft, då motorn får felaktig luftmängd mot vad den mäter upp i LMM, och undertrycket minskar. Så även vevhusslangen påverkar om det finns sprickor i den, den lilla slangen från T-korset går till insuget. ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.