|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hade bilen inne på en inspection 1 i fredags och nu när jag skulle ut och köra så går den inte som den ska. Den går som ett lass skit och tänder inte på alla cylindrar. Nu behöver jag hjälp! Vad ska jag göra, finns det något jag bör kolla. Finns det några klassiker osv... Hjälp! /Mikael Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-) | |
|
bara att åka tillbaka till firman som gjode service, GÖR INGET SJÄLV, VÄNTA TILLS MåNDAG.. mak |
|
|
Jag antar att dom får göra en diagnos kostnadsfritt... /Mikael Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-) |
|
|
japp mak |
|
|
Fick domen idag, 2 st tändspolar trasiga! Märkligt att 2 st pajar samtidigt...Är det vanligt? /Mikael Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-) |
|
RafkoM3 |
Ja, verkstaden behövde väl 2 st tändspolar till en annan kund bil så de bytte dina mot hans ;) Så får du köpa 2 st nya av dem, plus att de slapp betala för förra kundens .... Har hört och sett många liknande fenomen...man borde märka sina prylar innan man lämnar bilen på Verkstad....undra varför man vill fixa alt själv.... Länk Länk |
|
I detta fallet så såg jag på datorn när dom gjorde diagnosen att bilen stängt av cylindrarna pga tändmissar. Den verkstad som jag använder litar jag fullt på! Alla bilverkstäder är nog inte lurendrejare fast man börjar ju undra ibland. Jag kan varmt rekommendera den jag använder mig av! /Mikael Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.