|
|
|
|---|---|
|
Hur fungerar ett tvillingkort till mobilen? Jag ringde till Tele2:s kundservive och frågade men han visste inte...(!) Måste man stänga av den ena telefonen för att den andra ska funka? Och vad händer om man har båda igång? //Gustaf | |
| Vodafones tvillingkort fungerar så att du kan ringa från båda korten, men bara ta emot på en av telefonerna. Ring 333 för att växla telefon. Är en telefon avstängd kommpas inte automatiskt över till den andra, utan till röstbrevlådan. Måhända finns det någon inställning för det senare, men det är inget jag vet känner till. | |
|
Hmm, okej. Undrar om Tele2 har något liknande. Jag skulle vilja ha det så här: Så fort "huvudsimkortet" är igång, dvs vanliga mobilen så ska alla samtal gå till den. När man stänger av den ska samtalen gå till tvillingkortet, dvs bilen. Undrar om det går att fixa. Det är ju kanon att Tele2 själva inte vet hur det fungerar... Är det någon som har Tele2 och vet hur det ligger till? //Gustaf |
|
|
Telias skitlösning av tvillingkort är lika dum som Vodafones är enkel och bra: Extrakortet har ett eget nytt "dolt" nummer (dolt för den man ringer till syns dock om man SMSar), först ringer det på "huvudnummret" sen extraluren ( om den är på) sen mobilsvar, so far so good, MEN om du t.ex. inte svarar på nån t.ex. "huvudluren" av, samt t.ex. tankar bilen och nån lämnar meddelande skickar mobilsvar ett SMS till "huvudluren" så där kan man sitta i bilen utan att veta att nån sökte en och lämnade meddelande, ( eller SMSat mig) Lika dumt om du ringer nån så ser dom ju inte vem som ringer (t.ex. om man har samtalsprofiler aktiverade)... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Verkar ju helt sjukt! Han på Tele2 sa att tvillingkortet hade ett eget nummer också. Så Tele2 har säkert någon liknande (och lika dålig) lösning. //Gustaf |
|
|
Jag var på jakt efter ett tvillingkort till mina telefoner för ett tag sen. Jag har Comviq som tillhör Tele2. Då jag frågade efter denna tjänst sa dom att dom inte erbjöd detta för privatpersoner, endast företag kunde få tillgång till det. /Anton |
|
|
Japp, så är det tyvärr... Vet inte varför. Jag har Tele2 företagsabbonemang men frågan är om tvillingkort är nåt att ha. //Gustaf |
|
|
så här skriver Tele2 på sina företags sidor ( vet ej om vanliga dödliga kan få det): " PARKORT Inträdesavgift 200 kr per abonnemang Med Parkortet har du två SIM-kort i samma abonnemang. Det extra SIM-kortet kan användas för en fordonsinstallerad telefon eller för t.ex en handdator. * Inkommande samtal Inkommande samtal hamnar alltid först på ditt huvudnummer (huvudkort) och vidarekopplas sedan till din andra telefon (extrakort) när du inte svarar. Därefter vidarekopplas samtalet till din Telefonsvarare. SMS vidarekopplas ej. * Telefonsvararen Du kan ringa Telefonsvararen från båda korten men alla SMS-notifieringar från Telefonsvararen hamnar alltid på ditt huvudnummer. * Telefonnummer Ditt extrakort har ett administrativt telefonnummer. Detta nummer används endast i administrativt syfte, tex när du får din faktura. Vid utgående samtal från extrakortet visas inget telefonnummer vid nummerpresentation. * Användning i utlandet Parkortet kan användas i utlandet. Observera att om du använder Telefonsvararen i utlandet kan Parkort medföra upp till fyrdubbel samtalstaxa. För att undvika detta rekommenderar vi därför att du inte har båda telefonerna påslagna samtidigt när du är i utlandet. * Vidarekopplingar Lägger du in egna vidarekopplingar prioriteras dessa före de ursprungliga vidarekopplingarna. För att få tillbaka de ursprungliga vidarekopplingarna trycker du ##002#LUR. " dvs samma skit som Telias (beskrivet ovan) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tackar Gasar-Magnus. Då blir det kontantkort i bilen istället. //Gustaf |
|
|
Go Vodafone!! Har haft Europolitan/Vodafone sen Nokia 3110 var en het ny telefon ( 97??) och är alltid hel nöjd, främst deras kundservice är mkt bra, bra täckning funkar 100%( eller inte alls) Comviq hade jag innan detta och det vara bara skit med det mesta ( fakturor , kass kundtjänst, eveighter innan beställningar gick igenom ( lillebror sökte numberbyte i sept -03 det fixade Comviq redan för ca 3 veckor sen...), då tappade man ofta samtal kanske bättre nu Telia har jag på jobbet, kass ljud emellanåt men dock kontakt, bra täckning men tappar samtal ibland ( överbelastning??) Välj själv vad du vill ha Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Är själv skitnöjd med Vodafone, har haft dom i många år nu (från den gamla goda Europolitantiden). Men om ni är intresserade av tvillingkort så kolla in på www.gsmteknik.se där säljer de brännare med kort som ni kan klona flera andra nummer i ett enda, jättesmidigt. Mvh Elvis |
|
|
tjena vart beställer man tvillingkort tele2comviq? |
|
| Har du läst tråden? Den är 7 år gammal och antagligen så vänder du dig till tele2? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.