|
|
|
|---|---|
|
Har bytt givaren i till nivån, & luftat men likförbaskat så plingar det att nivån är dålig! Vad ska man göra åt detta problem... blir ju tokig på att det ska plinga hela tiden när man vrider på eller av tändningen! | |
| Se mitt inlägg lite längre ner. Min plingar fortfarande, oftast efter cirka en kvarts körning... Jag har dock inte gett upp, det verkar som man måste lufta många ggr och att det är svårt att få ut det sista... | |
|
Om plinget orsakas av luft så gjorde jag enligt följande för att lufta min efter att jag bytte vattenpumpen i helgen: Tag ur luftningspluggen vid expansionslocket Slå på tändningen Ställ värmen på max och fläkten på min Detta gör att den elektriska kylvätskepumpen går. Fyll kontinuerligt på kylvätska i expansionskärlet så att korrekt nivå bibehålls och håll på med detta tills det slutar komma bubblor ur luftningshålet. Tar kanske 10 minuter. Naturligtvis kan det ju vara annorlunda på E34 men det bör vara väldigt lika på E39. Funkade iaf klockrent på min. Inte ett pling efter bytet! Mvh Björn |
|
|
Skall lufta kylsystemet på 525:an nu men är inte hundra på skruvarna på expansionskärlet. Två st insexskruvar och en stor kryssskruv (där det står avluftningstjosan fast på tyska förståss) Vad gör insexskruvarna och hur skall jag gå tillväga för bästa resultat? Uppförsbacke och på med värmen är bra idéer eller? |
|
leri |
Den stora med krysspår är avluftningsskruven. De andra två håller expansionskärlet på plats. /Leif |
|
hehe, ok - tur att man inte skruvade ur dem då :-) tack !! |
|
|
Glöm ej luftskruven på termostathuset PH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.