|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag behöver lite hjälp med en 520i -90, det är så att nyckeln passar inte längre på förarsidan (kan vara annan cylinder men jag tror det är orginal) och jag behöver ha bort den för byte/inspektion. Jag har sökt igenom forumet och hittar ingen bra instruktion, visserligen hittade jag en hyfsad beskrivning på engelska men den stämde inte till 100 %. Det finns tydligen ett bleck som håller själva låscylindern stämmer detta? Åt vilket håll skall den demonteras, den amerikanska hemsidan föreslog åt höger men på min bil ser det ut som om den skulle neråt istället vad ä rätt och sitter den hårt? Sen har jag ett annat problem och det verkar också vara en klassiker, vindrutetorkarna har fått spatt dom kan stanna varsomhelst på rutan, viss info tyder på att det skulle vara vidrutetorkarmotorns ändlägeskontakter som var fulla med fett. Problemet är att jag inte hittar motorn kan nånb ge mig lite tips om var den finns och hur man demonterar den och vilket relä som hör till torkarna? Tack på förhud Borken | |
| Torkarmotorn sitter på vänster sida bakom säkrings och relä boxen, du kommer åt den om du tar bort vänster torkararm och plasten under denna!! | |
|
Hej Nu har jag fixat låscylindern, det var relativt lurigt men med tålamod så, nu i efterhand så skulle man kunna byta på nån timme bara. Tillbaka till vindrutetorkarna, jag fick tillbaka funktionen för en stund, men imorse så var felen tillbaka. Säkring 24 och reläboxen med general och relay module kollad är den någon som har mer "enkla" uppslag. H Borken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.