|
|
|
|---|---|
|
Tja! Jag stod på parkeringen och skulle låsa bilen och var på väg in i huset, då hörde jag ett j*vlig skönt motorljud som mullrar. Jag ser den inte jag hör den bara. (bor på en backe). när den kommer upp så är det en E39 svart. När han gasar så hör man ett kraftigt sug ljud samt så fort han byter växel så kommer pys ljudet ungifär som när lastbilar stannar. Bilen lät alltås hur skön som helst. Kan det vara turbokonvertering eller kompressor som låter där. Knappast komppressor och orginal motor. Det var riktigt häftigt kan lova er. Länk | |
D-diddy |
det måste varit en turbobil med sk dumpventil. David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
k1mzo: vad yrar du i. Länk |
|
| Har inte diesel bilarna turbo? | |
|
angående dieselturbos o dumpventiler, så tror jag väl inte det funkar alls, då en diesel inte har något spjäll i insuget som kan ställa till mot-tryck, o då inte behöver nån dumpventil. Kan ju ha varit en turbokonverterad bemsinleksak som lät trevligt.. "spännande män, luktar diesel" |
|
|
k1mzo: Jag vad kombi är men jag blev lite fundersam på din fråga, vad har det med saken att göra. Du bor inte här uppe så att kanske du känner den som kör den eller inte. Det var därför jag undrade ad du yrade i. Alltså bilen mullrade rejält och det måste ha varit minst en 528 med turbo stor chans att det var en 540 turbo. Länk |
|
|
jag gissar på en 540 med kompressor kit! :) Mvh Björn |
|
|
<LO528 Den var nog turbokonverterad, och pys-ljudet du hörde var nog dumpventilen, som släppte trycket från turbon när han släppte gasen. ----------------------- Förresten, kan nån förklara för mig vad en M50 motor är? (192hk, 24V) |
|
|
LO528: det verkar som det är du som yrar.... --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.