AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
510

Kabeldragning E:36 coupé

Pi
244
Piluttapajo
Bmw 328I Coupé - 96
Toyota Verso -11
Jag har en 328 coupé och ska dra lågnivåkablar i den snart.
Vilken sida är bäst/lättast att dra på?
Har ju batteriet i bagagen så det är bara lågnivån som ska bak.

Bmw följer inte utvecklingen.
Bmw leder den!
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har bara dragit på vänster sida, men det var ganska lätt. Säkert går det bra på höger sida också. Det beror ju även på hur du tänkt montera slutsteg och annat i bagagetrymmet.
D-diddy
vad sägs om mellan stolarna? på min är det plast hela vägen, då slipper du lyfta mattan mer än fr. baksätet fram till.... ja vad det nu kan heta, där plasten sitter med ventilation för baksätet etc.

David

"The unattainable is invariably attractive"
M3
60
M3_andreas
330Ci -00
Dra kablarna genom mittkonsolen. Helt klart enklast + att du slipper oroa dig för störningar.
(glöm inte dra en remote)
Har själv tänkt dra lågnivåkablar i min e36:a. Undrar hur mycket av inredningen man behöver ta bort för att dra kabeln? Räcker det med handsfacket eller är det hela mittkonsolen och instrumentbrädan som gäller?

Tack på förhand...
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Plocka bort färddatorn. Det gör du enkelt utan verktyg, tryck upp fingret i hålet under och tryck till och dra sedan ut datorn.
Sedan plockade jag bort mittkonsolen från växelspak och bak. Inte så svårt och du får ett bra tillfälle till att göra rent grejorna samtidigt. Du måste gänga ut knappen till handbromsen och ta bort damasken innan.
Sedan är det ganska smidigt att dra lågnivån från stereon och bak under mattan och ut i bagaget.
När du ändå gör jobbet så dra en separat remotekabel och en jordkabel också som jordar stereon i samma punkt som slutsteget.
Detta är vad jag lärt mig. Det finns många åsikter om vad som är onödigt och inte men de säljer dyra lågnivå kablar med separat remote så du förlorar ju inget på att dra en separat.
Samma gäller att jorda huvudenheten i samma punkt som steget. Teoretiskt så ska det vara riktigt iaf.

Go 4 it!

Mvh. B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.