|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E46 BMW. Det sitter en handfree till en Ovanlig Siemenstelefon som man även styr från ratten. Jag får inte tag på luren, är det bara att montera av systemet då och kassera det? Finns det något annat som jag kan göra för att få igång det? | |
|
LME vilken modell av Siemens? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Och hur gammal ungefär? Om du demonterar, kasta inte. Kanske kan det vara pusselbitar till att göra ett universellt interface för vanlig ficktelefon. I så fall kasta gärna hit! FP |
|
| Siemens S6 tror heter den. | |
|
Är du säker? Kolla med ngn bmwhandlare. Jag kan kolla lite i tyskland om den går att få tag på... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
S6:an är ju lite passé nu. Går kanske att hitta en begagnad lur, har sålts här i Sverige. Skall kolla i mina gömmor. FP |
|
|
Jag har skrivit köpes annonser och hört mig för här i Sverige. Hade varit snällt om ni kunde hjälpt mig. |
|
|
Jag har en S6:a som jag gärna byter mot en S4 av samma anledning, dvs i min bil sitter en HF-sats till en S4 och enligt importören kan man inte byta "dockan". Niclas |
|
|
LME jag har hittat en S6:a. kolla din mail. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| Tack, jag ringer dig ikväll. | |
|
Kolla mail 2 behöver inte ringa mig, kontakta dom istället. Enklare. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
LME och BNTS: Om du så småningom får för dig att byta till nyare telefon så tror jag en "standard" HF-sats kan kopplas ihop med bilens interface (multiratt osv). OBS telefonhållare och elektronikbox måste bytas tillsammans. Verkar konstigt om det inte går att byta S4:an mot t.ex en Nokia. Å andra sidan, om BMW kör med speciallösning (bara telefonhållare med kablage direkt in i egen elektronikbox) så blir det svårt. Meddela gärna om ni byter ut något. FP |
|
|
Hitta du ngt? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.