AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
816

Vinande ljud från hö backspegel på E34

ni
22
niffo
528iA -98
320iA Coupé -95
Jag har nu kommit fram till att det är höger backspegel som är föranledningen till det irriterande vinande ljudet vid 100 km/h.
När jag öppnar höger sidoruta så hör jag ljudet klart och tydligt. Om jag vrider in sidobackspegeln lite så försvinner ljudet ögonblickligen.

Fråga 1: Är det ett vanligt fenomen på just E34:an?

Fråga 2: Kan man åtgärda det på något enkelt sätt?

Hälsningar
niffo
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Mina är tysta och fina...

Har du kollat så att alla lister sitter så de ska?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ni
22
niffo
528iA -98
320iA Coupé -95
Lister?

Rätta mig om jag har fel men inte finns det väl några lister på backspeglarna...

säker att det är den som viner? och inte den svarta plastlisten vid luftintaget mellan huv o rutan? för den har en tendens att losna lite längst ut mot backspegeln, o då blir det ett vinande ljud där.

Mvh Björn
Vet ej om det här har något med saken att göra men jag vet att bmw hade problem med sina e34or gällande fönsterrutorna... Dom åkte ner lite så började det låta som du beskrev som ett vinande ljud... Men om det nu kommer ifrån backspegeln så hjälper ju inte detta.. Men jag har iaf detta ljud då mina fönster åker ner lite ibland... Well... Löser detta genom att dra upp fönstret extra hårt bara när fenomenet uppstår:)
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag tänkte på dörr- eller fönsterlister. Sitter någon fel så kan det vina, och om du vrider spegeln så kanske det är det lilla som behövs för att det ska sluta.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.