|
|
|
|---|---|
|
Jag ska besikta på måndag och det bubblar bara lite i det ena spolarmunstycket, men det på förarsidan fungerar alldeles utmärkt, har provat och blåst med tryckluft baklänges i munstycket och använt en tunn ståltråd och dragit igenom det, men får det inte att fungera och jag hinner inte köpa ett nytt innan besiktningen. Räcker det med att det ena spolar på rutan eller får jag göra en nödlösning och sätta dit ett univerial (gäller e34)? // Gunnar ------------------------------------- mina bilar -- Länk och annat :) | |
|
enklast är nog om du tömmer behållaren innan besiktning.. tveksamt om man kan få anmärkning för en tom spolarbehållare.. ____ who dares wins... |
|
|
har oxå samma problem på e30'in....behållaren läcker så jag har inte fyllt på den..märkte dock att endast förarsidans munstycke spolar på rutan, dock bra...passagerarens vill inte allls....tycker att det borde med förarsidans... Uhlmann: nej kanske inte för tom behållare men tom behållare gör ju att man inte kan spola rutorna vilket i sin tur kan vara trafikfarligt! min personliga åsikt... MVH Johan K |
|
|
Tom behållare ger anmärkning om inte du inte ber om vatten att fylla på med på plats. Automat är bekvämt |
|
|
Troligen är det ena backventilen som är kass. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kravet är att rutan ska kunna rengöras på ett tillfredsställande sätt, det finns inget direkt krav på hur många spolarmunstycken som ska fungera. Spolar bara ett munstycke är det svårt att få hela rutan ordentligt rengjord, har du däremot t.ex. två av sex som fungerar kan det mycket väl räcka. "Vindrutespolare funktion bristfällig" medför en villkorstvåa, "vindrutespolare ur funktion" (t.ex. vid tom behållare) ger även det en villkorstvåa... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
D-diddy |
svärmor fick 2a pga tom spolarvätskebehållare. så tömma är är obra. David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Nehe, då sket det sig.. en annan nödlösning är väl i så fall att rikta om den eller dom fungerande strålen/strålarna så att bägge t-bladen får vätska.. _________________ who dares wins... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.