|
|
|
|---|---|
Sammo |
har en 325 -92, För det mesta går bilen perfekt, men ibland typ var 5-10 gång man kör med den så kan den plötsligt (kall eller varm) tappa nästan all effekt mellan tomgången och 4500 varv/min, på tomgången står den då och juckar mellan 500 till 800 varv och gasar man då så dör motorn nästan (låter som en sur moped...) varvar jag då ur den en stund så går den som den ska igen. Ibland går den perfekt flera veckor och ibland strular den var dag. nån som vet vad det skulle kunna vara? |
Humlan |
Kan vara Lamdasonden som spökar |
Sagitt.f |
Jupp låter som lambasonden,men det kan också va som jag hade.Databoxen vart lite knäpp troligtvis på det fuktiga vädret som hade varit.Men när vi tog isär den så såg man inte att det var fukt i den men vi satte tillbaka den och problemet var borta(Hade provat byta lambasond först).Fick höra sen av bmw att dom hade haft in ett par bilar med samma problem,och genom att man tar ut databoxen så nollställs viss en del data.Som behövs nollställas för att bilen ska gå som den ska ,ja nåt sånt sa dom i allafall. (Glöm ej att koppla ifrån batteriet i fall du ska prova det).Men som sagt det låter mer troligt som det skulle va lambasonden för min bil gick nästan dåligt hela tiden |
| om bilen drar mycket soppa när du har problemet så är det bara att byta lambdasonden.... | |
Sammo |
tack för era svar... nu har jag ju lite mer att gå på. fortsätt gärna o komma med mer tips och spekulationer. |
Sagitt.f |
Kolla även tändstiften,hade en 320 som ett tändstift hade spruckit på och då gick den som du beskrev.Kolla även luftfilter och bränslefilter(Kanske långsökt men vem vet). Hoppas det löser sig!! |
|
Sammo ! Har du hittat felet ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.