|
|
|
|---|---|
|
jag har nu konstaterat att min pump har vandrat vidare.... jag har inte tidigare bytt någon sådan, och välkomnar därför alla tips som kan hjälpa mig på vägen.. Är det krångligt? Vad är skäligt pris på en begagnad pump? Är det samma pump på alla E30 ända fram till att pumpen flyttades till i tanken -87 o framåt?? Kan jag alltså ta en pump från en 318-86?? eller en 325-85?? Tacksam för svar Mvh Joakim | |
|
Tjena.. Är också av behov utav ett bränslepumpsbyte. Skrev i ett inlägg för några dagar sedan om precis din fråga och fick svaret att det går att använda pumpar från E30 om de inte kommer från årsmodellerna med Katt. Men jag vet facktiskt inte, personligen tycker jag det verkar konstigt om en person som har en 325 kan få den mängd bensin som behövs om han köpte en pump från 318?. Välkommen till forumet. |
|
|
Hej, igen........ Nu har jag köpt en pump på skroten från en "Mazda 626" och bilen går som en klocka nu. Pumpen såg precis samma ut och var från Bosch (som kanske alla är men), hade samma anslutningar och allt. Skulle tro att du kan köpa från vilken bil som helst om det är en borsch och har samma utseende, bosch skickade antagligen ut samma pump till alla bilar innan 87...... troligen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.