AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
495

överstrukna reg skyltar

Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Hej undrar bara varför dom flesta som vill sälja sin bil stryker eller suddar bort sina reg skyltar på fotona????
Vill man försöka dölja bilens historik eller vem man själv är för en person?? Jag har då aldrig fattat det hela men den 528:a som jag köpte visade i alla fall sin skylt;Dom bilar som var överstrukna ringde jag aldrig till vill dom vara anonym så varför annonsera då???
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Är man rädd för stölder mm av t.ex. dyra fälgar eller kanske hela bilen så vill man kanske inte skylta med var bilen finns. Därför väljer man att dölja skylten så får seriösa spekulanter ringa! Visst det kan ringa oseriösa som vill sno bilen men man gör det i alla fall det lite svårare för dom!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Bra sagt "Andersson_CSI", Har man feta fälgar så vill man inte att tjuven ska hitta en och göra beställnings jobbet.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Man vill undvika annonssurfande biltjuvar.
Om jag t.ex. har min finbil ute på blocket med synligt regnr så kan ju en potentiell biltjuv hämta hem ett fax från VV och få adressen där bilen står parkerad och väntar på att baxas upp på en trailer. Kan jag undvika en stöldrisk så gör i alla fall jag det.

Så svårt är det väl inte att fråga säljaren efter regnr?

/Andreas
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
oj oj vad jag var sent ute

/Andreas
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
tack för det nu förstår jag,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.