AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
911

Bakdörr går ej att öppna

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Vänster bakdörr har gått i baklås på något sätt, den går varken att öppna inifrån eller utifrån, är det någon som har ett tips. Dessutom gick den inte genom besiktningen för dörrens skull.

CHS
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kan du ha tvättat den och det är köldgrader? Tycker jag känner igen symptomen i alla fall. Då är varmgarage ngt dygn grejen. Fukt tränger in i låsdelen och fryser till. Lite känsliga för fukt.. Mitt Dörröppningshandtag på insidan lyckdes jag dra sönder när dörrarna var låsta inifrån men då funkar iaf utsidan.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
På E38:an slutade höger framdörrs clåsmotor att fungera, klickar det när du låser/ låser upp? I det fallet var det glapp i clåsmotorn, utbytt på garantin.(Längesen!).

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
ch
34
choden
530iAT -01
Precis när jag sålt min 528 -96 så hände det: Höger bakdörr gick i baklås. Det nya ägaren ringde och var förtvivlad, han hadde pratat med BMW och de sa att enda sättet att komma in var att såga upp plåten på dörrpanelen och komma åt låset utifrån. (skulle bli dyrt) När han väl kom till verksta'n så visade det sig att det ryckte i hantaget för att öppna utifrån så gick det ju inte. Sedan ryckte det styrka x20+ (jättehårt) så gick dörren upp!! Tydligen kan staget från hantaget på insidan låsa sig i något läge som man med våld kan knäcka lös (akta dock så inte handtagen går av eller att man bucklar någon plåt)
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Har själv haft det problemet, orsaken till problemet då var att den vajer från handtaget till låsmekanismen
hade hoppat ur, när jag drog i handtaget krökte sig bara vajerhöljet. Efter ngra ryckande fick jag upp dörren och lossade dörrinsidan och rättade till detta.
Samtidigt smorde jag vajern och höljet. Lycka till.
Inte haft detta problem sedan dess.
Detta var orsaken på min E-39 a.

No Fear
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Tack för svaren, man skall tydligen plocka ut baksätet och lossa på dörrklädseln något för att komma åt låset på dörren där ifrån. Man får nog ha små fingrar, jag skall försöka mig på det i helgen.

CHS
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.