AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
631

Svårt att välja däck

Hej!

Nu har jag tittat en del på sommardäck hos Internethandlarna samt sökt på forumet i ämnet och jag blir inte klok på vilka däck man ska ha. Jag läste att gummihuset.se säljer Taiwandäck eller liknande, som tydligen ska vara sämre. Kan någon bekräfta eller dementera detta och är det likadant med dackonline.se?

De däck jag funderat på är Dunlop SP Sport 01 och Bridgestone Turanza ER 300 från dackonline.se samt Goodyear Eagle F1 från gummihuset.se. Verkar detta vettigt eller är jag helt fel ute? Dimensionen är 225/60 R15. Skriv gärna om ni har någon erfarenhet av dessa däck och även av att handla däck på nätet. Visst måste det löna sig jämfört med att köpa hos lokale däckhandlaren?

mvh
Johan
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Vilka däck du bör välje beror på vad för egenskåpar du tycker är viktigast. Det är inte lett att välje däck utifrån beskrivningarna på en webshop. Sök på forumet och kolla upp däcktest.

Personligen tycker jag ljudnivån på däcket är en mycket viktig faktor. Sen kommer egenskåpar på torr asfalt, slitage osv..

Kom ihåg att ett däck kan ha lite olika egenskåpar beroende på dimensionar och vilka bil dom står på. Derför är folks erfaringar olika/subjektiva.
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jiie; Jag har köpt däck några ggr på nätet det har fungerat mycket bra och det är billigare trots att man måste betala för att få det pålagt ..ska köpa en uppsättning igen nu, har haft 17 tum ett tag men vill ha comfort igen jag ska prova Star Performer Z Star 225/60 R15 96V från Gummihuset tänkte jag
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.