|
|
|
|---|---|
|
Nu ska jag blotta en brist i allmänbildningen... Hur konverterar man vanliga ljudfiler (tex från en CD) till MP3-format. Vad ska man ha för program? Udo Dirkelsniff | |
|
Om du har det vanliga cd brännar programmet nero så är det bara att välja "audio cd" och lägga till de mp3 låtar du vill ha på cd:n så konverterar programmet automatiskt. Jag skulle tro att de flesta brännar program idag har den funktionen (?) men i värsta fall går det utmärkt att konvertera till wav format (ljud cd format) även med gratis spelaren winamp, för att senare bränna ut med valfritt brännar program. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| Ska du göra MP3 av vanliga CD så funkar dbPowerAmp fint, dessutom helt gratis. Läs mer på: Länk | |
| Jag använder EAC (Exact Audio Copy) Tycker de funkar riktigt bra. Detta gratis program gör även så att man kan kopiera kopierings skyddade cd skivor samt lyssna på skivorna i datorn! Finns att ladda ner på www.download.com | |
| Audiograbber funkar också fint :) | |
|
MusicMatch är busenkelt och konvertera med... // L ///Mmmums |
|
|
CDEX med LAME codec är överlägset bäst, i mitt tycke! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Varför vil man konvertera egentligen? Man tankar ju allt på nätet :) // L ///Mmmums |
|
|
CDEX tycker jag är det bästa programet: Länk Lycka till! |
|
|
Tack för tipsen, jag laddade ner dBpowerAMP och det verkar fungera bra. Leone: Har man en "stor" CD-samling så tänkte jag att det var enklare att konvertera från CD:na än att leta på nätet. /Udo Dirkelsniff |
|
| Leone: Nån måste ju vara först med att konvertera ;)) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.