|
|
|
|---|---|
|
Vad är de för skillnad mellan V12 och W12? nackdelar och fördelar med dem?? nån som vet? | |
|
W12? Wankelmotor?? Humm... Två bilar är fler än en.. |
|
|
Vet inte om jag är ute och cyklar nu men har deti inte nått att göra med utformningen. I en W12:a ligger cylindrarna "omvarandra" istället för på rad och detta bildar nått som liknar ett W samtidigt som den stora fördelen med detta är att motorn blir mer kompakt! Hoppas att detta inte var en cyckeltur! :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
V12 har två cylinderrader medan en W12 har tre (3) cylinderrader. Alltså är en W12 är lite kortare men även lite breddare, är väl Audi/VAG som har en W12 va...... ///Magnus |
|
|
Nu ska jag inte svära på nåt, men jag har fått för mig att VAG's W12 har fyra cylinderrader, som två V6-or som har flyttat ihop under huven. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Den stora målet med VW/Audis W12a är väl att den är så kompakt att den kan kombineras med fyrhjulsdrift. Har dessutom för mig att den har torrsumpssmörjning. | |
|
Hangaround har rätt, vags W12 motor har fyra cylinderrader med 3 cylindrar i varje rad... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
PETER.O |
VW/Audis W12 är väl 2st VR6 motorer, Men den gamla typen av W12:or är som E21-racing skriver. Sådana typer av motorer fans i gamla torpedbåtar (W18) och vissa flygplan. Peter |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.