|
|
|
|---|---|
|
... årsmodell 92-94 som är till salu? Jag har letat ganska länge men jag hittar bara äldre 750, 88-90. 88-89 finns det en uppsjö av! Ingen på forumet som har en till salu eller något bra tips? Bilen måste vara i toppskick, viss rost kan dock accepteras! | |
|
Allt är till salu till rätt pris Zaharald |
|
|
Ja, det är just det som är problemet. Vad är rätt pris på en 750 E32:a idag? De jag har tittat på, av årsmodell 93-94, begär man på tok förmycket för. I vissa fall har priserna varit högre än en 740 E38. |
|
| Vad får bilen kosta, ByggareBob? Några speciella krav på färg, utrustning etc? | |
|
Varför skall du just ha en -92-94? Jo jag vet att dessa årsmodeller ofta har en hel del godis som de tidigare ofta saknar, men personligen tycker jag att man skall prioritera skicket i första hand. Fanns ju en 750 91 nu på powerborsen, granitsilvermet., men ren. toppar, aut-låda, nylackad och rostskyddad. Låter klockren tycker jag. BMW CS #5139 |
|
|
Självklart går skicket före, det hela är väl egentligen lite av en generalisering. 750:n blir en extra bil och jag har kollat en del 88-90:or som varit riktiga vrak. Vrak och vrak... Men lite väl mycket att fixa och trixa med. Dessutom är ju 88-90 väldigt billiga idag så det känns som om folk importerar en massa "skrot" bilar från Tyskland, bara för att ett visst klientel vill köra runt med en v12:a. Tanken med mitt inlägg här var om någon hade kollat in en fin 750 någonstans! |
|
|
fina bilar till underpriser brukar försvinna riktigt fort - det är nog bara att slanta upp om man vill slippa meka själv. Har man en 10+ år gammal bil och lyckats hålla den i gott skick så vet man ju vad det kostar och vad som krävs - och då säljer man inte till underpris. |
|
|
750 E38 är riktigt överkomliga i Tyskland annars. Länk Mvh |
|
alain |
Hej ByggareBob hur mycket är du bered att lega ut för en 92a, jag vet att det är svårt att hitta en bra E32 jag fick min för 65000:- och den är riktig varker ut mycket fräsh insida och hel felfri när jag köpte den. MVH //alain // |
tka |
Min är till salu på Blocket. |
alain |
Hej byggareBob finns 2st på göteborgposten, 1st 88, 1st 89. lycka till! MVH //alain// |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Att E32 ligger högt i pris i förhållande till E38 tycker jag skall bero på att E32 har mer själ i sig och är en mer vacker och körgladare BMW ;-) /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.