AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
828

Skumt fel med min ASC, hjälp behövs :-)

Andie_83
Hejhej! Hänger inte med här riktigt. Fick idag efter ett Burger King beskök min ASC till att funka för första gången sen jag köpte bilen. Startade bilen, och fick inte detta konstiga motoriska ljud som jag brukat få innan. Tänkte att jag måste ha foten på bromsen för då låter inte detta ljud annars heller, men så var icke fallet. Testade att spinna och den funkade, stängde av den och det funkade. Körde från Höllviken till Trelleborg, ca 1.5 mil och på vägen hittade jag en grusplätt och tänkte att jag får gå loss lite så jag verkligen ser att den funkar. Spann en gång och den funkade, spann en andra gång och då kommer detta motoriska ljud igen och nu funkar den inte. Vad är detta mortoriska ljud som ljuder varje gång jag startar min bil? Det har ju iaf med ASC att göra fattar jag nu, men vad är det? Varför gjorde det så här? Det är bara ASC lampan som lyser inte ABS eller något annat, och allt verkar funka som det ska. Snälla hjälp, blir knäpp :(

Tack, ha det bra

MVH

//Andy

msn: andy_tibab@hotmail.com
Hy
126
HypeX
Annat märke
Väcker återigen liv i en gammal tråd, som tydligen är obesvarad dessutom...
Nu när snön har dykt upp har man upptäckt att ASC'n inte funkar överhuvudtaget.
Min situation låter väldigt lik föregående talares.
Har ett ljud som uppkommer vid start en liten stund, som tystnar efter några sekunder.
Håller man foten på bromsen direkt vid start hör man inte detdär ljudet, men såfort man släpper bromspedalen dyker det upp, för att låta precis lika länge och sedan tystna.
Lyser ej några varningslampor för varken ASC eller ABS.
Ska tilläggas att ABS'en funkar som den ska, men inte ASC.
Skulle vara hemskt bra om man fick igång ASC, blir så dyrt soppakonto på vintern annars för man tenderar att åka på bredden....

Nån som har varit med om något liknande?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.