|
|
|
|---|---|
|
Var på inspection igår och fick beskedet att det var dags att byta skivor och bromsbelägg bak. Funderar på att skaffa andra belägg som inte dammar ner så förbaskat. Vore trevligt att få tips om detta, även om man ska byta till andra skivor än BMW orginal. /Mikael Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-) | |
|
jag har provat green staff bromsbelägg med orginal skivor å de funkar kanon.bromsbeläggen liksom leder bort värmen från skivan bättre.Om du ska ha hålborrade skivor kan du räkna med att de kommer att låta när du bromsar hårt typ ffffrrryymmmm. Så där hade jag valt bara slitsat i såna fall mak |
|
|
De belägg som du har från green staff, dammar dom ner fälgarna mycket? Var köpte du dem? Tänkte ta och beställa i veckan, har bara 2 mm kvar på beläggen bak. /Mikael Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-) |
|
| Tjo. jag köpte mina belägg på mekonomen, dom säljer EBC. Men jag köpte red stuff, ska visst palla bättre för hårdare körning + att bilen väger ju ganska mycket så det gäller ju på grejorna... Har dock inte provat dom än, men dom ska tydligen damma mycket mindre än orginal. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.