|
|
|
|---|---|
Gold |
Det är jag undrar är: Om kontakten i dörrnäsan är ur funktion/glappar.. påverkar det centrallåset då?, den låser upp när jag låser. För det började med att tur offen varningar, sedan att innerbelysningen började blinka alt inte fungera som det ska. Jag provade att trycka in kontakten i näsan för hand och upptäkte att den glappa och fasstna imellanåt. Så jag böt den igårkväll och allt vart frid och fröjd. Idag är det samma sak igen.. suck. Då dörren är lite svårstängd funderar jag på om det är så att den inte går över näsan som den ska riktigt och då har sönder den på något sätt?. För även den nya näsans kontakt började fasstna idag.. eller om det blir kortis i den.. vet inte riktigt vad jag ska tro. Kan man bygla bort den för tillfället? (detta gäller näsan i förar dörren). Lås pinnen för tank locket är fast rostat/ärgat.. påverkar även den centrallåset om den inte fungerar som den ska? Har hört talas om micro brytare, hur ser dom ut och vart exact sitter dom?. jag tog bort dörrsidan idag och kollade, men förtog inte så mycket av konstruktionen. *Den låser upp igen om jag larmar med dosan *Den låser upp igen om jag låser med lås pinnen innefrån *Den låser upp igen om jag låser med nyckeln Har även provat att låsa/smörja bagage luckan utan resultat. tack på förhand! |
|
var så på min tidigare bil tog lös låscylindern o öppnade upp den. det var en av "skivorna" där som hade kommit i olag, den hade liksom flyttat sig ett "snäpp" för långt. är både okul och trångt att ta ut låscylindern o kolla upp detta, men efter detta gjorts o låset smörjts upp så kom felet aldrig tillbaka under de kommande 4½ åren jag ägde den bilen. Mvh Björn |
|
Gold |
ehm, jag böt tillbaka till den gammla näsan som inte funkade igår.. och då funkade det som det ska igen. Jävla myssko.. tror att kylan och fukten är boven till detta |
|
Ja, brytaren i förardörren påverkar centrallåset. Låset ska inte gå att låsa om dörren är öppen, så bilen c-låset beter sig som det ska. Motorn till tankluckan har inte påverkan på ditt problem. Du kan, tills du har fixat dörrnäsan eller saddarna till den, koppla den så att den tror att dörren är stängd. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har nyligen haft ett liknande problem. I mitt fall var det trippel-mikrobrytaren vid låset som gett upp. Den består av tre brytare i en: upplåsning/låsning/deadlock. Upplåsningen var alltid på eftersom det blivit kortis i den. Efter byte fungerar allt normalt igen. Kostade runt 450.- på BMW inkl. anslutningskontakter. Rasmus |
|
| Jag hade samma problem tidigare men det försvann när jag ställde ut den lite men ställ inte ut den för mycket då får du så mycket vind sus | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.