AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.100

M3 E36 provkörning!

Sida 1 av 2
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Ja äntligen har jag fått tillfälle att köra en...Ända sen jag första gången läste om M3 E36 3.0 i Automobil nr1 1993 så har det varit en drömbil för mej. Att den sen var Dakargul oxå och i helt orört orginalskick gjorde inte saken sämre...helt i min smak men däremot om jag skulle köpa en sån bil så skulle jag byta ut den fula 4-ekrade ratten direkt! Annars uppfyllde bilen alla mina förväntningar..härligt hård och stum i chassit och ett fantastiskt klipp i motorn...Och det är ju motorn som "gör" den här bilen...Den låter j-a så skönt bara på tomgång...skönt,hotfullt muller och för att inte tala om ylet mellan 4000-7000varv...underbart! :)
man bara åker omkring å letar efter en lucka i trafiken så man får kliva på gasen igen...
Tyvärr fick jag bara 5rätt på V75,så jag drömmer vidare ett tag till..
Är det den dakargula som brukar stå vid prelaten/högskolan ungefär? :)
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Nej...den här fanns på en bilfirma i E-tuna...Jag vet vilken du menar som brukar stå vid högskolan...men som sagt,inte den... :)
vilken firma står den i
Ar
164
Arash
518i -93
det en försäljning uppdrag...jag har vart och kollat på den
när den först va importerad för ett år sen........du kollade på service påden ...........så förfalskad som det kunde bli......
hur som helst så vajag å pratade med försäjlaren i citroen ....det är där bilen står.........jag kollade på bilen ...ssen började jag pratade med honom.....han sa 149 de e sista priset....men efter 20 min snack fick jag ner priset till 130 tusen.....ska gå ditt när det blri bättre väder å ta en ordentligt provkörning....men som sagt bilen har stått i nära ett år nu...

petri.....kändes inte koppligen lite för mjuk......p.s bilen är om lackad........annars va bilen jävlig fin....väntar på att solen ska börja skina..
Petri, den som står vid högskolan måste ha fått sina speglar snodda minst 5ggr, fattar inte hur han orkar :)
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Arash: Jag är inte rätt man att bedöma kopplingen eftersom jag inte har nån annan M3:a att referera med,men spontant tyckte jag den kändes helt ok...lagom tung/lätt. Ja bilen är delvis omlackad pga en tidigare parkeringskada...annars är bilen väldigt fin och näst intill fullutrustad...Speciellt gillar jag att bilen verkar helt oskruvad (ja förutom parkeringsskadan),det är allltid ett plus i mina ögon...Jag kollade inte servicboken m.m så noga eftersom jag inte i nuläget är spekulant på bilen..
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
P3r: Ja,jag har oxå noterat det!..och håller med dej,hur orkar han...Marknaden borde snart vara mättad på M3-speglar tycker man...dom borde väl börja plocka Mercornas speglar med blinkers snart istället! :)
Jepp :)
D-diddy
m3-speglar är som strumpor i tvättstugan. dom bara försvinner spårlöst. :)
David

"The unattainable is invariably attractive"
ja skulle inte satt dit nya m3speglar då....han kan väl sätta dit dem vanliga då lär ingen ta dem
Den gula M3:an som står vid högskolan tror jag har byggt någon form av snabbfäste så han kan plocka av speglarna själv. Ingen pallar med att få speglarna stulna så många gånger från bilen som den!

/Anton
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

bmw_jerry: den står på Norrbilar.
Rolig diskussion, nästan bara folk från trakten som diskuterat på denna tråd. Vi ses på vägarna hörni!

/B
ja vet ja såg det sen kollade på bilder sen som fanns på nätet.... bor ni alla i e-tuna
Jag bor i Hallstahammar. Syns det inte på bilderna i galleriet? ;-)
Dom är tagna i Strömsholm.

/Anton
Ar
164
Arash
518i -93
jag bor västerås.....jo han med den gula m3an har snabb fästen....jag har sett när han plockar bort dom och lägger dom i bilen ......orka ta bort speglarna varje gång man pakerar bilen
Västerås här med
dakar gul
Det där med löstagbara M3speglar lät bra....... Hur fungerar det?? va på Mc donalds i höstas en vecka innan jag skulle ställa av bilen!!! mens jag va inne och åt så va det en tattare som han med passagerar spegeln jag såg när han bröt bort den!! så jag sprang ut efter han...... och frågade va i he.vete han höll på med!!! han svarade på dålig svenska han han gillade dom och ville ha dom till hans toyota........ Det vart en dyr kväll för han...och surt för mig..... Men men vi lever i en sjuk värld......

Mvh //CH
Ar
164
Arash
518i -93
va?????
fan va folk e sjuka i huvudet.....
vad hände da.......
dakar gul: vad hände med idioten som tog dina speglar? Hoppas du satte dit honom på något sätt.
För j..vligt att människor inte kan skilja på "mitt och ditt".

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Vilken jä*la tur att du fick tag på idioten..

Fattar inte hur dom vågar göra sånna där grejer mitt bland folk....
Men dom har ju inget att tänka med heller så...

Hoppas du satte dit han...eller sopa på han som bara fan..:)

///M3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.