AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.375

Bilen stannade i fart E39

Ge
10
Geir
528iA Touring -2000
Jeg hadde en lite hyggelig opplevelse i dag. Bilen en 2000 mod. 528 iAT stoppet plutselig. Det som skjedde var at jeg skulle svinge av veien til venstre. Da jeg begynte å svinge merket jeg at rattet var usedvanlig tungt å dreie. Tenkte først at Servotronicen var ute av funksjon. Det har skjedd ved et par anledniger før. Da har det rettet seg etter omstart. Men nå var styringen mye tregere akkurat som når motoren ikke går. Vi kjørte sakte noen meter til så stopper motoren og bilen tverr-stopper. Akkurat som om automaten gikk i park. Vi hadde heldigvis svært liten fart men blir stående på tvers i motsatt kjørebane. Heldigvis var det god klaring til bilene som kom i mot slik at de fikk stoppet. Jeg fikk heller ikke ikke start på bilen igjen. Jeg satte automaten i nøytral og fikk dyttet den ut i veikanten i krysset. Min kone som satt i bilen hørte en eller annen lyd (tikking/klikk-klakk av noe slag) da den ble dyttet. Når jeg prøvde å starte igjen gikk det helt greit og alt var som før. Ingen feil oppservert i Check Controll (Jeg har den store computeren). Hva kan det ha vært?

Jeg har lest at det har skjedd noe liknende med den nye modellen (E60). Jeg er glad at vi ikke hadde stor fart og at bilene som kom imot klarte å stoppe.

Geir
hej geir .!!

låter som om det är nån sorts glapp kontakt nånstans i bilen som
då alltså påverkar motorn i sån grad att den tvär stannar.

dags för lite okonventionel testning - kör bilen i en ganska brant
lutande slänt , testa både vänster & höger lutning..

ifall detta inte ger nån respons från bilen ( att den stannar ) så ha bilen på tomgång - ta och skaka / dra i samtliga synliga kablage
under & i motor rum / kupe m,m och se ifall när du gör detta - motorn stannar ..

prova även vicka på kontakter - dra i kablage som går till givare ..

okulär besikta kabel stammar efter skador .!!

ifall det är ett komponent fel så är det ju betydligt svårare att hitta
fel källan ...

nå väl hoppas du hittar felet ..

Micke.l
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Om det känns som om det blåser riktigt hårt och du kör fort då är det garanterad jordfel/kabelbrott någonstans.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.