|
|
|
|---|---|
| Då förre ägaren av min Z3:a slarvat med byte av torkarblad, har det bildats en tunn repa i glaset. Är detta något man kan ta bort, eller är det bara att byta rutan? | |
|
jag har också en liten repa, fast i sidorutan :-S vill ochså veta om det finns nåt man kan göra!? //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Ursäkta min dumma fråga, men vad är glastec? |
|
|
snarare en bra fråga! :-) //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Ok, men tar glastec även bort befintliga repor? Trodde att glastec var till för att förbättra sikten samt att skydda rutan! |
|
|
Om man vill ha en bra yta och att vattnet bara ska rinna av kan man använda Rain-X.... finns att köpa på HCJ. Klockrent om man inte gillar att använda dom där visparna som kallas vindrutetorkare. Happiness isn't around the corner... Happiness IS the corner. |
|
| Vad är HCJ? | |
|
HCJ är en stor butik med biltillbehör i Göteborg. Rain-X borde finnas hos tex Mekonomen också. /Carl ______ Länk |
|
|
vad kostar Rain-X ? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z2c 4 ever!: Varierar från ställe till ställe men jag tror att det brukar ligga runt 120:- för 200ml. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Repor går att polera bort om man har rätt utrustning. Hör med dina lokala rekondare. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Rain-X går väl på en 50-lapp för en flaska som håller ett jävla tag... men det tar ju inte bort repor.... gör bara så att det blir go yta och vattnet rinner av som på en bra vaxad bil... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.