|
|
|
|---|---|
|
Vad ska jag betala för en Inspektin 2 inkl. kammremsbyte? Bilen är en 325it -89 | |
|
Rasmus Det bästa är nog att ringa till en BMW-verkstad och fråga vad som gäller för just din bil. Varannan inspektion 2 blir ca 1200 dyrare, då de även byter bromsvätska, kylarvätska mm. Vad gäller kamrem kan detta kosta alltifrån 2000-5000 (kolla detta dock!) beroende på hur mycket som ändå bör bytas när motorn väl är "öppnad" och ingreppet är ett faktum. Oftast är det lika bra att byta andra slitagedelar i motorn när mekarna väl håller på. |
|
| I vilken stad bor du? | |
| blixten: Om du menar mig så bor jag i Malmö. | |
| Okey, hade det varit en annan stad hade jag vetat en hygglig mek som legat på ca 3500. | |
Crusty |
Har hört att ett kamremsbyte går på ca. 2000:- där jag servar min bil i Malmö. |
| Men priset beror som sagt på hur många andra komponenter som byts när ändå motorbröstet är blottat. Mina priser är de som Förenade Bil (aukt BMW verkstad) tar. Men det bär klart att en "Kalle på hörnet" är billigare. | |
|
På min mors 325 -86 gick servien på 6100:- Med kamremsbyte och så bytte de topplocksbultarna också!(vilket antagligen kostade endel.) Det var på Gotland Lars |
|
|
Tack för alla svar. Gjorde storservice på min 525:a -93 och det kostade drygt 8000:-. Så svaren jag fått av er verkar till att stämma. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.