|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte idag då jag skulle byta bilkers lampor fram att mitt expansionskärl läcker. Läckaget tror jag ligger mellan den genomskinliga vattenbehållaren och den svarta nedre delen av kylaren. Någon som varit ut för detta? Kan man endast köpa ett nytt expansionskärl och isf. vad kostar ett nytt? Följer nödvändiga packningar med? Hur svårt är det att byta? Är ganska kunnig på bilar och har kompisar som är bilmekare? Behöver man specialvertyg? Sökte på tidigare inlägg och hittade följande... Länk ... detta hjälpte mig inte så mycket då uppgifterna va olika i de två svaren. Tack på förhand Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk | |
|
Lyfter inlägget... Ingen som har någon erfarenhet av detta??? Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Hej Jimmy Du har ju nästan hittat svaret själv i det länkade inlägg...det går att byta expansionskärlet och kostar runt 300 - 400:- Frågan är bara om det är där det läcker ut? Har du varit helt näre och titta eller dryppar det bara ut i det område? Jag har inte själv haft problemet på min men det låter till att vara ett ganske lättfixat! :O) Be en av dina mek.kunniga kompisar att ta en titt...dom måste kunne se var problemet är mer präcist. /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.