AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
996

Larm pga kupe värmare?

No
91
North.D
330D Touring -06

Är det någon mer än jag som har råkat ut för att bilen larmar pga (som jag tror) kupe värmaren?
Är larmet så känsligt
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Jag har inte haft något problem med detta, däremot vet jag att SAAB-ägare upplevt problemet då SAAB:s larm innefattar en trycksensor i kupén som reagerar på tryckförändringen då kupévärmaren går igång.

/Ante
No
91
North.D
330D Touring -06

Kan en spricka i rutan vara boven i dramat?
På min förra 528 hade jag kupevärmare, där gick larmet p g a kupevärmaren, jag provade att byta plats på kupevärmaren tills jag hittade ett ställe som inte störde larmet.

Mvh
Hawar
bmwdr
Jag tror inte att det har med kupé värmaren att göra.. Det finns inga som helst varme kännsliga kompanenter i larmet! Spricka i rutan kan heller inte vara boven i dramat!

Där emot kan det vara så att när bilen är kall och blir uppvärm så kan vissa saker dra ihop sig i bilen som instrumentpanel, plastsaker osv. det kan vara sån otur att glaskrossen kan "höra" fel och larma..

Mvh Daniel 4år inom billarmbranchen

varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;)
jo
45
johnmm
318 -00
Jag har också fått falsklarm med kupévärmaren inkopplad. Tror det beror på rörelsedetektorn i inbrottsskyddet. Troligtvis luftrörelser eller tryckförändringar i kupén. Om man trycker två ggr på fjärr-låsknappen så kopplas rörelsedetektorn bort == inga falsklarm.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.