|
|
|
|---|---|
|
Har funderat på 17" fälgar till M3an och efter en del sökning på forumet har jag kommit fram till att 17" med ET20 borde passa rätt bra. Var in på BMW och kikade på denna fälg: Länk och fick höra att fälgen fanns i "rätt" modell till E38 men då var det 18" och det är jag inte så sugen på och till E36ans 17" behövde man spacers och det är jag inte heller sugen på. Men till E39 fanns den med ET20 och storleken 8x17 vilket var precis vad jag ville ha. Men då är ju navet på E39 större vilket gör att man behöver en navring, men det tycker jag känns bättre än spacers så frågan är alltså: Går det bra med en 17" fälg med ET20 från en E39 med navring på en M3 E30 och i så fall vilken storlek på däck funkar? Funderade på dimensionen 225/40/17, är det någon som testat det och vet att det funkar eller måste man ha smalare däck än så? ///BMW - Was sonst! | |
|
17" fälg med ET 20 är helt rätt.... borde funka med navring tycker jag.... men har ingen erfarenhet. Jag kör med 215/40-17 (17" ET20) och tror absolut inte det är några större problem att gå upp till 225/40-17. (hade iofs. roligare med 225/35-18=) Tänk på att köpa så lätta fälgar som möjligt... /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 |
|
|
Länk / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
Ok, verkar bra. Tackar så mycket. Vikter på fälgar vet jag inte så mycket om men dessa väger 10,8kg. ///BMW - Was sonst! |
|
|
jag hade 17tum på min M3 E30 til att börja med med 235-40-17 bak å 215-40-17 fram... (ja, större bak än fram) när jag sen bytte till orginal dimensionen 225-45-16 med helt rätt ET känndes bilen bra mkt bättre på vägen... jag rekommenderar 16tummare... sen tycker ja de Ser bättre ut oxå på en M3 E30, större hjul å den ser lite "överstylad" ut... /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.