AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.762

Stolsvärme mm i importbilar?

Finns typisk svensk utrustning såsom stolsvärmare (och lyktrengöring) på bilar i tyskland? Går det annars att efteromontera stolsvärmare?

Är det något annat i utrusningsväg som "sakna" på importbilar?

Mvh
Björn

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det är inte standard med sätesvärme och lyktrengöring på någon BMW i Tyskland vad jag vet. Det kan vara det på 7-serien kanske, men jag gissar på att det inte är det. Dessutom verkar det ganska ovanligt med "sitzheissung" av någon anledning. Kolla efter det specifikt för om det finns så står det garanterat i annonsen.
Lyktrengöring verkar än mer ovanligt efter vad jag har förstått.

Det som jag vet skiljer på en del modeller i alla fall är att det även är större spolarvätsketank på de svensksålda.

Att det sedan skulle vara mindre värmepaket och mindre köldtåliga, de importerade bilarna vill jag nog avfärda som kvalificerat B.S.
Bilar med Xenon har VANLIGEN strålkastar spolning, elvärmda stolar är ganska vanligt på nyare 5 och 7 serie

Lite läs tips i ämnet:
Länk
Länk

Kolla sen gärna import guiden här på sidan om du inte gjort det ännu

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Dimljus brukar inte sitta standard har jag för mig.

Ny bild 18 Jan-
Länk
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Haglund: Mindre värmepaket sitter iaf i volvo från italien, som verkar vara rätt poppis här i sverige nu. Hur det är med BMW vet jag inte...fast vi kanske bara pratar om tyskland?!

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Fartglad: Det har du nog rätt i. Fel av mig. Jag talade i första hand, som du säger, om tyska bilar.
Hur viktigt tycker folk det är med sätesvärme egentligen? Själv använder jag det aldrig för jag tycker det är allmänt oskönt. Någon som försökt sälja en bil utan sätesvärme och fått sänka pris alt. ej fått den såld pga av att det saknas?
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
SÅ viktigt är det väl inte med stjärtvärme så att man fått sänka priset pga det?

I 528:an finns iaf sätesvärme, lyktspolning etc och den kom till sverige som vuxen.
bmw,m3
Har en 750-95 de är de de sätesvärmare både fram å bak även lyktspolning.

Mvh

Bara att glömma att eftermontera stolsvärme, alldeles för mycket arbete. Det enda som gäller är att köpa en stolsvärme-dyna på exempelvis Micro, men detta är väl utseendemässigt kanske inget som passar i en nyare BMW...
Men i vinterbilen = klockrent !
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Har stolsvärme i min 525 -92.
Det var inte original utan följde med skinninredningen som suttit i en 540 -94. Men kablaget var dock draget från fabrik!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.