AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.036

låter vid inbromsning

Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Hej.

En 318 som jag buskört lite med "låter" vid hård inbromsning. eller bara relativt hård. Ju hårdare man bromsar ju mer känns det som om det "drar" . ett slags metall ljud. känns som om broms oken dras mot något, förstår någon vad jag menar? är det bromsvätskan eller något man kört över som påverkat?bromsarna tar lite sämre och det hände precis.
tacksam för svar
mvh

Mvh Mohsen
byt belägg
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Hej!

Jag är inte alls så het på sånt, bilen ska säljas under vec´kan och det öär en gammal e30. vasd går det på och kan beläggen gå sönder direkt, måste inte de nötas ut? hur avancerat är det? vad går det loss på?

Mvh Mohsen
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kan vara bromsbackarna bak som är slut. Hur fungerar handbromsen?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Hej!

Grejen är den att det händer efter ett rödljus. efter rädljuset när jag skulle bromsa in relativt hård så hörde jag det här metalliska ljudet, förmodligen från vänsterdelen av bilen.Jag är inte så duktig på de här, kan de inte va att det måste smörjas, att mn sdlaigt emot mot något, eller att bromsvätskan strular? jag vet inte hur det här med belägg funkar man kan det hända att manb måste byta de? efter ett rödljus? relativt hård start, och hå¨rd inbromsning. Jag ska göra mig av med bilen och vill inte sälja den såhär. Det skrapar som fan vid hård inbromsning, och bromsarna tar sämre. ju hårdare man bromsar, ju mer åer deT? inget som varit med om det?

Mvh Mohsen
Ho
16
Hojt tutaren
530i -88
528i -84
520i -88
Triumph Daytona-97
Återigen!

Byt belägg!
du verkar inte ha så mkt meckvana för en vanlig kille men lite skruvandes bakom sig byter belägg på under en halvtimme på båda sidorna, så hitta nån liten verksta, eller kolla runt på jobbet släkt osv efter nån som kan byta dem åt dig, ska inte behöva kosta så mkt
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Kan tillägga att kör inte med bilen om det skrapar vid inbromsning.
Troligen har beläggmaterielet släpp från klossen eller så är den så pass sliten att metallen ligger mot skivan, det sliten enormt på skivan och fortsätter du att köra så blir det även att byta bromsskivor.

Kolla upp det snarast och bytt klossar eller backar (om det nu skulle vara bak!)

///Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.