AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
910

Ladda ner trimchip från nätet?

Andie_83
Hur funkar det? Hur "bränner" man ut infon på ett chip? Vad ska jag ha för chip till min 325iC -93 med vanos? Var köper jag chipet?

Tack

Ha det bra

MVH

//Andy

msn: andy_tibab@hotmail.com
ic
36
iceman32
328iA -96 Svart
Hej

Jag vet inte hur det funkar till just BMW men jag hade nyligen en SAAB 9-5 AERO som jag köpte just denna trim metod till, den kallas för BSR och kostade mig ca 8000 kr. Det fungerar på så sätt att du får en liten dosa som man kopplar in under bilens ratt, i databoxen, sedan läser du ner ditt original chip till dosan som sedan sparar den infon, sedan för du över den nya infon... Klart...

Sedan får du i samband med köpet inloggningsuppgifter till BSR,s hemsida där du kan ladda hem nya förbättrade chipmods... Du ansluter denna dosa lätt till USB porten till datorn samt att det även medföljer ett program där du kan styra allt. Kommer det någon ny fil tar du bara hem den och laddar in den i bilen... Jättesmidigt. Det tar ca 5-6 min att göra...

Skulle du sedan vilja återställa bilen så gör man det via din originalfil.

Hoppas att du förstår lite bättre, sedan om detta finns till BMW vet jag inte ännu!

Mvh Stefan
Tjena Andy.

På de flesta chipsidor står det "Seriell Programering" till bmw. Det innebär troligen att man ansluter till sig bilens datasystem och skickar in en binär fil till ett EEPROM. Du kanske har hittat denna filen på internet?

MVH // Harris
Länk
Ma
442
Marcus.
335i E92 M-tech -10
523i -07
Jag har chip filer till 325, 328 och m3 3.0 alla e36 då
Har inte provat nått av de så vet inte ifall det funkar eller bara är skit.. ifall nån vill ha kan jag maila över de

Men som sagt på egen risk
tjena marcus. skicka över till mig jag vill se hur det ser ut.

harris_850@hotmail.com

MVH // Harris
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.