|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har tänkt beställa vita blinkers runt om till min e39 från hova.se, nån som har någon erfarenhet från den firman. Har också några andra dumma frågor. 1. Skillnad original resp. pirat? 2. Svårt att montera? (har aldrig gjort nåt liknande förr) 3. Passar det rakt av eller behöver man ändra något annat? 4. Följer allt som behövs med? | |
|
Jag köpte till min e-36a från hova å det var inga problem alls jättefin passform och så! Det vara bara snäppa bort dem gamla framblinkersarna skruva bort sidblinkers å bakljus sen var det bara montera stoppa i snabb kontakterna å ut å köra!! |
|
|
Så här gör man: Länk tar ca 30 min /sida , gör rent "linserna" när du ändå håller på Hova brukar ha lite olika fabrikat , Hella är att rekomendera då Hella tillverkar orginalen åt BMW ( Hella får du från t.ex. din lokala bildelsfirma) In-Pro ( säljs av mkt.se) är enl. uppgift också tillverkade av Hella Lycka till Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Vet en forumdeltagare som hade vita blinkers i fram på sin e39, köpta på hova.se, och det var ofta kondens innanför glaset efter tvätt och vid regnigt väder. Montering är nada problem, insatsen sitter fast med 4 skruvar. Lossa alla kontakter och ta ut insatsen med grillsidan först. Lossa sedan clipsen glasen sitter fast med och byt mot de nya glasen. |
|
| Ok, nån som har koll på vad det kostar att köpa original? | |
|
Hella=orginal... kostar knappa 2000:- hos typ mekonomen, dryga 2000:- hos BMW Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Köpte nya glas på BMW Danderyd i slutet av förra året och det gick på 3000:-. | |
| Jag kollade på BMW i luleå i veckan, det kostade exakt samma att köpa original runt om som pirat kostade.... | |
|
Os bildeler i Norge selger kompette sett med hvite blinklys. Har kjøpt derfra til 523 touring. Er usikker på pris da det er varslet en prisøkning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.