AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
662

tyskimporterade Z4 :or

Hej
Är riktigt nyfiken på en Z4 och har kikat runt lite på tyska siter, vad jag kan se går det att få tag på ett ex. runt 250´sek.
Utgår nästan ifrån att detta troligtvis är helt felfria bilar eftersom dom varken funnits speciellt länge eller har mycket mil bakom sig.
Är det någon som plockat hem några likvärdiga och kan uttala sig om skick på dessa exemplar?

...Såg också att går man upp en sådär hundra lappar till så finns ju 996 inom räckhåll..
hmmm....
det är väl i så fall 996:or som är 98:or ( innan facelift ) samt med många mil på mätaren. Har kört Z4 3.0, riktigt rolig bil!

eF
900
eFx
520d Touring -09
Tjena,

Jag har suttit och kollat i stort sett varje dag sen i början av Januari på Z4:or. Det jag kommit fram till är väl ungefär att man måste upp i 290-300' för en 2.5:a om man vill ha en med bra utrustning. För 310-330' hittar man en 3.0:a med bra utrustning också. Sen går det säkert att hitta någon av ovanstående till bättre priser, speciellt om man hittar någon privatperson som säljer, men då går dom som smör i solsken!

Se upp för dom otroligt låga priserna, bilarna har nästan alltid några skavanker som säljarna till slut (och motvilligt) berättar om..!

/eFx
eF
900
eFx
520d Touring -09
Och välkomment till forumet bunf ;)

/eFx
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Hur går det med försäljningen av A... den andra bilen, eFx?
Tack eFx

Ska hålla ögonen öppna jag med, men tror ändå det går att få en välutrustad 2.5 för runt 250´.
Men verkar som vi blir två om det exemplaret då... :P
Ska man gå upp på 3.0:an känns alternativ 996 mer aktuellt.
Har även sneglat lite på dom också, och kan mycket väl tänka mig en icke faceliftad -98..

Men vi får väl se och snart är ju solen här, och känslan av att köra första svängen efter vintern är närmast oslagbar..

..nästan iaf..
varför en 996.... den e itne så snygg i standard utförande enligt mig... köp en boxster s eller en m3 e46 istället
hehe..
där kom det igen, skönt med folk som tycker vad man ska köpa...
ehhe visst e de....har du funderat på en c5
eF
900
eFx
520d Touring -09
Johan; Det går väl sådär, fortfarande ganska trögt, men jag hoppas det lossnar lite nu framöver när våren nalkas!

bufn; Låter som vi får ta å koka ihop en resa till Tyskland du och jag ;)

/eFx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.