|
|
|
|---|---|
|
Vet inte var är det för fel men igår när jag skulle justera ratten gick alltså inte.. det var jätte hård. kunde inte dra ut eller in... måste man starta bilen för att kunna göra detta??. På min gamla M535 gick att ställa ratten även när bilen var stäng... Jag kommer ihåg att det gick innan vinter avställning... min bil är M5 e34 med tysk instruktionsbok... M.V.H MAuricio | |
|
I min IB från -90 står följande Rattinställning (inte i förbindelse med airbag) Dra ut spärrarmen på rattstångens undersida och justera ratten i längdriktningen så att din körställning blir bekväm. Lås ratten genom attskjuta tillbaka spärrarmen. OBSERVERA: Justera inte vare sig stol- eller rattinställning under körning ! Har du airbag så vet ifan om det går att justera //Andreas |
|
Gemini__ |
Ska inte behöva starta bilen för att justera in ratten. Står bilen i kallgarage el. likn.? Kanske löser sig till våren när det blir varmare, kanske bara kärvar nu p.g.a. den ev. kylan? Vem vet. Mvh: Thomas Länk |
|
Jag har en M5a från -90 och jag kan bara justera ratten in och ut c:a 5mm, het otroligt men så är det. Kanske är ett standard fel? Mikael Melander Länk |
|
|
Har en M5 -91, inga som helst bekymmer att justera ratten, kanske går lite trögt om man ämför med en ny bil, tex saab 9-5 eller nått, men det går. Tror inte heller att man måste ha bilen igång för att justera ratten, vad skulle vitsen med det vara. /// Riktiga motorer suger /// |
|
|
Ratten sköter sig såååå bra själv på min. Behöver inte göra så mycket ;) -=Brings Me Women=- |
|
|
Min bil står i varmgarage, 15 grader. Det ända som jag kan mistänka är att någonting gick snett när jag luftade på bromsarna eftersom var tvingen att hålla i ratten odentligt.. Fna det är så trokigt håller just nu på att fixa grejer i inredning och verkar ta alldrig slut med små irriterande problem som dyker ut.... Och nu är det bråttom måste besikta bilen innan 31 mars. Annars kan jag inte vara med på Västerås träff :( och sista droppen är att det kommer inte vatten när man spolar framrutan... fna också... M.V.H Mauricio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.