AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
552

Hur programmerar man en ny nyckel ?

Ma
17
Masen 9
BMW 750i -96
Hej har fått en ny nyckel till min 750:a från BMW men dom klarade inte av att programmera den nya nyckeln.
Är det någon som kan hjälpa mig hur man går tillväga.

Masen 9
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Läste följande på E46Fanatics innan:

Actually, new keys do have to be programmed in. The problem is, it's idiot (dealer) proof.

Since the tumbler on the door is mechanical, you don't need the transponder to open that. You open the door with a key and once inside all you have to do is put the key in, turn it to position 2, take it out and press the lock button. You then press the lock button on any other keys you want programmed. You then start the car with any key. Any key that lock was not pressed on will not start the car or unlock the car electronically until it's programmed in.

Note - that may or may not be the exact procedure... but it's close. I watched the dealer do it on my car once.

Mvh,
Robban
Ma
17
Masen 9
BMW 750i -96
Jag är ledsen det funkade ej, några flera förslag.

Masen 9
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är det fjärrmanövreringen som inte funkar till larm och låsning??
Sätt dig i bilen och stäng dörren med samtliga fjärrnycklar 2 st normalt.
Sätt i nyckeln i låset och vrid till läge ETT och tillbaka inom 5 sek,
ta ur nyckeln tryck in upplåsningsknappen och håll den kvar, tryck
tre gånger på låsningsknappen , då ska centrallåset låsa och låsa upp som kvittens, (om inte börja om.) ta nästa nyckel inom 30 sek och gör samma knapp-procedur med denna (inte tändningslåset) Då ska bägge nycklarna funka att låsa och låsa upp med.

///MVH Hasso
Länk
Ma
17
Masen 9
BMW 750i -96
Tackar Hasso skall prova imorgon bitti innnan jag sätter mig på flyget till det KALLA sverige.

Masen 9
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.