AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
824

528i - 97 Välutrustad för 100.000:- Ska jag slå till?

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag har tittat på en 528i, med bl.a Skinn (hur fräsch som helst), Träinredning, Klimatronic, Multiratt, CD växlare (6), T-lucka, manuellväxlad, Xenon m.m Sommar och Vinterhjul, nybesiktigad utan anmärkning, Skatt, ca 15.000mil allt detta för 100.000:- Vad tycker ni, ska jag slå till?
Priset är hyggligt, kanske går den att få ned till 90-95KSEK? eventuellt. 15000 mil är fullt normalt miltal, men kommer att vara kinkigt när den dagen kommer och du ska sälja den.

/Simon
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
simon_en//

Jag tänkte precis detsamma, ska åter tittat lite närmare på bilen imorgon och lägga ett bud på 90, få se hur långt det räcker.

Hur står blir förlusten om jag skulle sälja den om ca 2 år tror du? (det är ungefär så länge jag åker samma bil, nämligen max 2 år)
Tycker 100' verkar helt acceptabelt om den är i så fint skick. 15000 mil är inte farligt för en sådan bil.
Meddela hur det går :-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Grodan: det är nog till att INTE pasera den magiska 200000 mila vallen inom 2 år då för att den skall vara mer lättsåld

Priset är rätt i den regionen

Lycka till

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
erito//

Hur mycket ska du betala för din?

Gasar-Magnus//

Jag får väl sälja den innan de magiska 20000,milen;)
Tack i alla fall:)

"den magiska 200000"

Finnns den fortfarande ??

Borde väl vara utökad till 30000 mil i dagsläget.... med tanke på de garantier/(om man nu kan tala om garanti när man betalar extra)/ som gäller på begagnade vid köp av auktoriserad i Tykland.

Otto: tror att 20 000 mil sitter i hjärnbarken på folk ( även om bilen håller minst 30 000 mil med lite TLC...) när 20 000 mil har paserats är bilen "ointressant" för det stora flertalet av Svenssons
Sen finns det dom som har i "system" att t.ex. köpa 25 000 milare av nyare årsmodell ( t.ex. fd Taxi) och köra 1-2 år sen köpa nästa 25 000 milare osv osv
Avundsjuka grannen vet ju inte att den 3 år gammla bilen gått 25000 mil

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Grodan,

ska du ha bilen i två år så kanske det är mer lättsålt att köpa en bil som har 12000 mil på mätaren nu och 15000 mil då än 15000 mil nu och 18000 mil då. Min erfarenhet är att det är rejält kinkigt med miltalet även om bilen på intet sätt är slut. Den du hittat verkar dock vara ett bra exemplar på din beskrivning. Hur mycket/lite reparationer du kommer få är svårt att förutse.

Lycka till!

/Simon
Jag hör väl till de som värdesätter lågt miltal ganska högt. Även om jag kört många långmilare och de är helt okay så är det mycket lättare att byta bil om man har en som gått under 20.000 mil.

Grodan: Det hamnar nog runt 110' som slutpris på en e39 528i -96 med 11.300 mil, skinn, klima m.m. se den här tråden: Länk

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
erito//

Du betalar ett högt pris tycker jag, det är inte miltalen som är det viktiga utan hur den är skött tycker jag. Jag anser att 20000 mil är ingenting nu för tiden. Dagens bilar håller längre.
Grodan: Jag håller med att det är viktigast hur bilen är skött. Denna bilen har två ägare och är fullservad och otroligt välskött. 110' borde väl inte vara för dyrt? Det är ju trots allt en 528:a med låga mil och rätt mycket utrustning. 110' hade varit för dyrt för en välskött +20.000milare tycker jag däremot...

Grodan,

som jag fattat det bor Erito norrut, vilket brukar innebära högre priser. Funkar bra så länge de regionala skillnaderna håller i sig. Tror att det skiljer kanske 10-15KSEK nedåt på en liknande bil från Sthlm och söderut.

/Simon
simon_en: köper bilen i södra sverige :-)

...och så tycker ju jag att 4000mil värderas lite högre än en årsmodell. Därför verkar -97:an för 100.000 SEK helt okay i pris för mig, mendans en -96:a för 110.000 med lägre mil också är rätt prisklass. Skulle gärna köpa en lika fin för 85'-90' men någon sådan finns inte av vad jag sett. Jag värderar få antal ägare högt och en bil med fler än 2 ägare köper jag inte.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
erito//

Är bilen som du skall köpa svensksåld? Den som jag förmodligen köper är importerad från Tyskland (2000) har haft två ägare i Sverige och en i Tyskland.

simon_en//

Jag tänkte skriva förmodligen men då såg jag att "erito" köper den här nere ifrån:))

Grodan: Den jag köper är importerad. En ägare i tyskland som körde 5500 mil och sedan en ägare i gbg som kört ca 6000 mil.

Varför är 110' förmycket för en 528:a med så låga mil och rätt mycket utrustning + mycket fint skick? Jag tycker det är billigt...

:-)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det var inte så längesen milskräcken kom vid 10.000 mil, så om den nu är 20.000 så får man nog vara väldigt glad.

E39or är väl relativt svårvärderade, priserna ni nämner verkar vettiga om man ser på utpriserna idag. Frågan är bara var försäljningspriserna ligger på? Om e39orna var relativt svårsålda för ett årsen så börjar dom nog röra lite mer på sig idag när bilarna droppar under 100.000 och blir mer tillgängliga överlag.

Tycker man att bilen är värd pengarna så är det bara att slå till. Bilarna ligger trots allt inom ramen för vad som är "ok". Ska man jaga kronor och ören finns det en risk att man aldrig kommer till skott (ja om 6 månader kommer bilen vara betydligt billigare...).

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.