|
|
|
|---|---|
|
Jag vill veta ett bra/billigt försökring bolag för min importerad 320 touring. Förre året kostade med If 4300,men de vill har 7500 nästa år. Jag har kollat med flera med den bästa offert jag har hittils är 6100. Hoppas att nån kan hjälpa. Rod | |
|
Har själv haft If i ett par år, men har chock höjt priserna.Dom höjde min 328:a med 1400:- på ett bräde. Kollade vad min nya BMW skulle kosta (750IA -95), runt 10000:-.Trygg-Hansa ville ha 11830 + en massa skit för att det är en importbil.Tillslut slog jag till med Länsförsäkringar 6454:- Helförsäkring + Mer. Johan.S |
|
|
Blacka....bor du i skärblacka? Låter som vettiga premier...sockenbolagen.se är hyfsade med.... FET bil du har, nästan dubbla cylindervolymen mot vad jag har! Simon |
|
|
Yes, bor i Skärblacka.Visst, 750 är ett riktigt fläsk åk.Ska hämta hem stridsvagnen på lördag från Helsingborg.En skitig arbetare åker omkring in en direktörsvagn.Det blir min fjärde importbil. Har haft 528 -96,540T -96 och 328M -97.Ska bli roligt att åka i kunga klassen."Varför köra åtta, när man har byggt en tolva" blacka |
|
|
Blacka, det låter som om det skiljer en del mot Linköping som jag bor i...ni ligger närmare Nkpg...Nkpg är dyrare än Lkpg...dock är Skärblacka ganska litet...ca 5000 bor där eller? Ok du har köpt din stridsvagn i Helsingborg...har kört(ej ägt) 740ia 95, de är väldigt trevliga....undrar hur stor skillnad det är mot 750.....? sockenbolagen hade billiga premier i sommras...när jag skulle försäkra bilen hade de plötsligt stigt...sjukt... Simon |
|
| >rod. jag fick klart billigaste försäkringen på min 520i genom Länsförsäkringar, dom kräver att man har Hemförsäkringen hos dom för att få försäkra en importare men det är ju snabbt tecknat.Värt att kolla, det skiljde 3000kr mellan Folksam och Länsförsäkringar | |
|
Simon, Ca 5000 bor här.Det tar 10-12 min. från N-köping. Många försäkringsbolag kan dra åt helvet. Dom försöker sätta åt oss som föredrar importbilar. Snacka om diskriminering.Är vi med i EU eller ? Skillnaden mellan 740 och 750 är stort sätt bara motorn.V8 286 mot V12 326... Skickade mail till sockenbolagen, fick ej något svar tillbaka.Så jag tror att Länsf. verkar vara billigaste. blacka |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.