AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.482

Tappar kylarvatten.

Som sagt, det försvinner kylarvatten ur systemet (525 - 89). Hade samma problem förut, så jag fyllde på igen och luftade. Allt verkade bra. Det var för kanske 1 månad sen, men nu börjar det bli lite kylarvätska igen. Märkte det idag första gången, det började blåsa kall-luft när jag stog på tomgång. Skulle vilja veta vad det är för fel för bilen går bra annars. Oljan är inte vit, tycker inte avgaserna är spec vita, kanske lite lite. Kanske är det det? Bilen drar ganska mycket soppa också, ca 1.5-1.8 L / Milen.
Mvh Johan.
Ingen eller?
Ko
59
KooJiiKoo
525i E34 -94
Om inte du har tydliga spår av läckor t.ex. vid kylaren eller under bilen så kan det vara topplockspackningen. Då förbränns vätskan i motorn och syns först när det gäller större mängder vätska - det gör avgaserna vita. Kolla först läckorna.

Jimmyv
d där me kall luft på tomgång förstod inte jag.. har oxå ganska vita avgaser, men d försvinner inte nå vätska.. kan den vita avgasen bero på den kalla luften här uppe? ;P
in
438
inkognito
E34 535-92
jimmyv jo det e kylan som gör vitröken här. jag har oxå vitrök på vintern men den slukar inge vatten.

/Stefan K
Det ser väldigt torrt ut i motorrummet, tror mer på nånting med topplocket. Fyllde på med kylar vätska nyss. Får fixa det där andra i sommar när man kan mecka ute.
db
78
dbfreak
530i -88
Hade liknande mystiska problem på min. När jag lyfte på förarsidans matta förstod jag....Läckande värmepaket, värt att kolla upp iaf
Lånar väl tråden för att slippa göra en ny liknande, hoppas det är ok.

Min 535 -97 verkar ochså sluka lite kylarvätska, oljan ser bra ut, och det är inga vita avgaser när motorn är varm, ser inga fläckar under bilen.
Är det då läge att provtrycka systemet? och vad brukar bmw vilja ha för en sån operation?
jag hade liknande problem och köpte en nytt lock till kylaren, inga problem efter det.
Abbelille
kolla oljan, om den är "vattnig" så kan den ta in vatten, det kan osså vara expansionskärlet som spräckt.
har du bytt termostat så kan det vara läckage i termostathuset...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.