AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
650

535 -90

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Vad tror ni om värdet på denna långmilare?
En svart fullutrustad 535:a med skinn, sportstolar, ac,allt el, 17" sommar,15" vinter. Har för mig det var cd-stereo i den oxå. Den är svensksåld.

Den har gått 30000 mil, växellådan och toppen har gått 10000. Bromsar och koppling är nytt. Har inte sett bilen än, men det lät som om skicket var bra trots milen.

Värde?

//Daniel
Är bilen fullservad och välskött skulle jag gissa på 30-35'. 30' fullservade mil är inga problem om slitage delar är bytta (bromsar, stötdämpare mm).

Har den automat? Kolla i så fall att denna funkar som den skall.
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Och nästa bil...
525 -93:a med 18" fälgar och nya däck + originalfälgar med vinterdäck, import 99, servicebok, klima, allt el, ej skinn. Har gått 18000 mil. Hygglig stereo med CD.

Båda är manuell.

Är nämligen byte på gång med min M5.a...

//Daniel
Danne,

525an verkar som ett vettigare köp...hur månag vill köpa en bil som har gått 30 000 mil....? Jag har inget emot det personligen med långmilare, min erfarenhet är att det är en stor sk "kinkighetsfaktor". Har någon av bilarna ASC+T...suveränt nu på vintern!

Simon
Skulle tro att ett rimligt värde på 525an är runt 50'. Dock gäller det att båda inser att bilarna måste värderas lika högt/lågt....har haft min egen bil ute till försäljning och skrivit att byte är ok...många värderar sin egen bil utifrån t ex Aftonbladets prislista och min bil efter det låga pris jag satt ut...men det vet du vet väl redan antar jag...:-)

Simon
Simon

Angående ASC+T är detta mycket ovanligt (om det nu överhuvudtaget finns) på 525. Tror bara 530 och 540 hade detta som extrautrustning, och de bilarna som har detta är nog relativt lätträknade. På 7 och 8 serien debuterade ASC+T 93-94 som standardutrustning.
Dock fanns ett enklare antispinn ASC på 5 serien som tillval. Kanske bättre än inget i vintertider.

Danne: 45-50 tror jag på ang. 525:an. Håller med Simon, välj denna istället!

Freuhe am fahren!
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
tycker oxå att 525:an verkar vettigare. Men att hitta en sådan -93:a för 45-50 går inte. Finns inte en enda här på BMWbörsen.

Är nu nere i 75' för min M5:a och han med 535:an är beredd att ge 45' emellan och han med 525:an 20' emellan. Men inget bestämt än så länge...

Sjäv skulle jag nog värdera 535:an till ca 35' och 525:an till ca 59'.

//Daniel
@BeeMWe
Haha en 53 90a som gått 30 000 mil... BMW i all ära men 35 000 är det ingen som ger för en sådan. Tro säkert den funkar fin fint men man vill juh kanske ha den såld någon gång Frågan är hur länge 17" har suttit på, snart dags att renovera bak/framvagn?

ett pris på 27-30...
Soffe,

kanske har du rätt angåeende ASC+T, det förvirrande är att det fortfarande på min 528 står bara ASC på knappen...dumt.

Simon
Soffe :-)

Kanske skall ändra min identitet ;-) Skämt å sido, jag vet, många förväxlar ASC samt ASC+T men det är en milsvid skillnad.

Danne: Kom på en annan grej angående 525. 1993 och uppåt skall vara lite dyrare pga VANOS debuterade på denna årsmodell vilket förbättrade både vridet och bränsleförbrukningen jämfört med 92:orna och tidigare. Men låt säga 50-55 för en riktigt fin 93, kan ju vara värt att satsa på en sådan...
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Vad är skillnaden mellan ASC och ASC+t ?

Får åka skitiga Golfen max en vecka till:-)

T står för Traktion på tyska eller Traction på engelska. Endast ASC innehåller inte någon väghållningsfunktion mao.

Simon
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Stämmer med Vanos. Snyggare grill och huv är det oxå. Ska titta på bilen i morgon...

//Daniel
Bengt-Magnus W
Är det någon långmilare som man kan vara lugn med är det 535. Dessutom renoverad topp. Den rullar minst 15000 mil till.

Extremt undervärderad. Av de som aldrig ägt en...

Kartoffeln und Sauerkraut -Jawohl!!
intemartin
har ASC+T på min 7serie och det är en 92 stoffe sa att
det var från 93 det fanns

martin_750
OK Martin, jag ger mig...det är mänskligt att fela :), kan ha varit 92 det kom.
Tjena Danne!

För att återgå till tråden...hur var 525:an? Antar att du vill byta bort M5:an pga ekonomiska aspekter. Blir nog dessvärre tvungen att göra detsamma om ett c:a ett år. En fantastisk bil men väldigt dyr. Inte kul att försäkra en sådan när man endast är 26 och bor i biltjuvarnas näste - Malmö...och dessutom har andra utgifter...blir naturligtvis en BMW som nästa bil, funderar på en 523 eller 528 när det väl blir dags.
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Tjena Stoffe,

ska byta mot 525:an på torsdag, den var jättefin, skicket verkar bra. Det enda som jag funderar på är om jag kanske måste byta koppling om ett tag för den tar väldigt långt upp. Den fungerar som den ska och det låter inget konstigt, men som sagt så tar den alldeles för långt upp, och är inte det ett tecken på att den är sliten?
Jo visst kostar det lite mer att ha en M5:a, är oxå ung och bor i Malmö.

//Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.