|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft problem med värmen i bilen så jag bytte termostat idag. Och det verkar som om det funkar. men den nedre kylarslangen blir aldrig varm hur mycket jag än kör. det var samma sak innan jag bytte termostaten också. det kan väl inte vara så att den ska vara kall? nån som har nåt förslag om vad det kan bero på? | |
| och en annan sak är att om man håller varv på motorn så blir det myckt mer värme än på tomgång. det borde ju vara lika mycket hela tiden | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Den är kall tills termostaten har öppnat och vattnet cirkulerar genom kylaren, men du lär nog få åka en bit och sedan ha bilen stå på tomgång innan termostaten öppnar om du har luftat ordentligt vill säga, för har den inte kontakt med vatten så öppnar den inte. ///MVH Hasso Länk |
| okej. det kanske kan va så att det är luft kvar då. men det kommer då bara vatten ur luftningsskruven på kylaren. är det svårt att få ur all luft eller? | |
| MYCKET ! Ta och skruva upp luftningen och gasa så går det fortare (med handen), Fyll på med vatten hela tiden... Bytte precis min termostat och det är ett riktigt jokkel att få ut all luft .. som sagt ... gasa ! :) | |
| Okej jag ska gasa skiten ur den. =) luftskruven på termostathuset är det nån gök som har dragit sönder, så den får jag inte upp. men det kanske räcker med den på kylaren? jag provade att suga i kylarvattnet med vacum också men det verkar som om det är luft kvar iallafall. | |
|
Du hade väll bytt termostat?, då luftade du väll den efteråt?. Eller det där med "nån gök som som dragit sönder avluftningsskruven" som du skrev om, är det du då isåfall eller? Eller är det jag som är trött och missat viktig information i inlägget :-) |
|
| ett hett tips när man ska lufta, "pumpa" på slangarna, loss me luftningsskruven å påfyllningslocket, gasa satan =) sen e där ingen luft :D | |
| T-Gul BMW: göken är inte jag. den va paj när jag köpte bilen. | |
D-diddy |
byt termostathus så du kan lufta ordentligt då. ;) det är ju ingen slitdel så den kan du säkert hitta billigt på skroten. David. "The unattainable is invariably attractive" |
bmwdr |
Har oxå haft samma problem som dig tidigare! Har du prövar att lufta kylaren med nippeln som sitter på kylaren? Annars kan det vara relän som inte öppnas som sitter vid torpedväggen! Ibland kan dom bli igen täppta! varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;) |
| ja jag har luftat på kylaren. vad menar du för relä? | |
bmwdr |
det sitter två strycken relä vid torpedplåten som det brukar bli sörja i! Dom fungerar som relä och stänger av värmen till kupen när du vrider på regelaget.. Ring mig om det är problem.. 0739937567 varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;) |
| Okej ska kolla det sen. är lite stressad nu. jag ska till thailand. men tack för tipset! | |
|
Värmeventilerna? 2st om du har separat värme höger/vänster i kliman, annars en. Men dessa påverkar knappast att vatten inte cirkulerar framme i kylaren. Luftning eller defekt vattenpump kan vara problemet, möjligen igensatt kylare. FP |
|
bmwdr |
Mina var helt sörjiga och fick ingen värme i bilen! Bytade dom och plötsligt hade jag full värme! Bmw verkstad gjorde det åt mig! varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.