|
|
|
|---|---|
|
Gav mig på det en snabbis igår, men för att få bort glaset måste man ta bort hela altet, och för att få bort hela altet måste man få bort listen som sitter under lyset med spolarmunstycket i mitten. Och munstycket måste man ta bort för att få bort listen?! Har jag fattat rätt? =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com | |
|
kika här för klarsida Länk du behöver inte ta bort listen med spolmunstycket för att få bort glaset. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Tackar! Så blinkersen måste bort alltså =) Går ut och testar igen.. --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Kan man köpa endast lyktglas? Vad kostar det hos Bmw och ev. andra säljställen? |
|
|
Lyktglas finns som lösa reservdelar och är förhållandevis enkelt att byta. Byt även tätningslisten mellan glaset och lykthuset samtidigt, annars finns det risk för kondens i lyktan. Glaset kostar lite drygt 300kr/st hos BMW-handlarna och listen kostar en dryg hundring per lykta. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Låter ju som det kan bytas hyffsat enkelt och billigt... tackar för svaret! | |
|
Listen med spolmunstycket måste väl bort? Det vill jag minnas iallafall, att det sitter snäppfästen för glaset undertill med. Jag tog bort den iallafall, säg inte att jag fick en massa spolarvätska över mig i onödan :) Det står tex i monteringsanvisningen för Angel eyes-ringarna att den ska bort. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.