|
|
|
|---|---|
|
Tja! Misstänker att värmepaketet har frusit sönder. är det nån som haft isär det tidigare, sitter det jäkligt till? det luktar hyffsat med glykol när man startar fläkten och skickar värmen på fötterna samt att det finns rikligt med vatten på passagerar golvet och att bilen blir alldeles immig om man lämnar den en stund. ser ut som om man måste demontera hela innredningen för att komma åt det. nån som gjort det tidigare jag har hemskt gärna fel och att det bara är att öppna nån lucka eller nåt =) | |
Lars |
Bytte värmepaket i en 320 ifjol vintras, den hadde exakt samma symtom som din bil :( svårt att köra med all imma :) Lite trångt att komma åt, var tvungen att ta bort mitt konsollen för att sedan komma åt så man kunde vrida "plast lådan" som elementet är inskjutet i. Och sedan dra ut det mot pedalerna till, lycka till! |
|
Tack för tipset verkar vara lite trångt hade isär den igår men pga tidsbrist så hann jag inte mer än titta och det såg trångt ut hur sitter plast lådan fast är den skruvad trettioelva gånger eller är den bara att vrida. hade funderingar på att rensa hela innanmätet på mittkonsolen men om det gick att få ut den med bara "milt" våld så vore det ju bra =) Mvh Micke |
|
Lars |
Kommer inte ihåg exakt hur lådan var fastsatt, men jag tror inte den satt så hårt, det som behövs är att du ska kunna vrida den lite åt sidan annars tar elementet i pedalerna när du ska dra ut det. Det värsta tyckte jag var att efteråt få ut allt vatten som mattorna sugit upp.. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.