AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.551

Bränslepump till E-34 tds, pris + montering?

66
Kättaren
525tds-94
Hej! Mina bilproblem har ingen ände kan tyckas...
Nu har jag fått veta att jag möjligtvis behöver en ny bränslepump, vart kan man köpa dom? Hur mycket kostar dom? (behöver en med bra kvalitet och så lågt pris som möjligt) Kan man byta bränslepumpen själv på en 525:a tds?

Funderar starkt på att lämna in bilen till bmw så får dom fixa skiten och så får jag väl ta hela beloppet på avbetalning, då har man väl åtminstone garanti på att den ska fungera?

Bader-Meinhof Wagen
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Hallåå..det var ett tag sen..talar du om insprutspumpen eller pumpen i tanken..?? är det insprutspumpen så ligger bytespriset hos BMWpå ca 17-18 tusen talar du om tankpumpen så kostar den ca. 2000 kr som reservdel.. men det går att komma billigare undan med en bytesinsprutspump från VEGE Länk tror dom tar 6900 kr sen någon som byter tex. Bil & Motorteknik för du kan inte inte byta den själv däremot om du menar tankpumpen så kan du byta själv
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
Måste man tömma tanken när man byter pumpen i tanken, jag tror min bil har det felet, den hugger och stannar när jag har mindre än 20 liter kvar, och går bra med mer, vart hörs matarpumpen bäst ifrån kofferten eller är det bara att krypa under och slå på tändningen?
/M
Ki
56
KilKenny
528iA Touring -97
Jag betalade 12500:- för byte inprutningspumpen på min 525TDS-93 för två månader sedan.
1790:- för tankpumpen hos BMW, men den bytte jag själv.
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
vibbe! Du öppnar luckan i baklucksgolvet så du kan skruva av locket på tanken sen är det bara att sticka ned handen, armaturen med pump sitter med snäppfäste, du behöver inte tömma tanken om du inte är rädd att få diesel på dig...om du ska testa om den funkar är det enklare du tar bort inkommande ledning vid filtret och sen vrider på nyckeln
so
41
sono.io
525 Tds -94 Touring
318i -87
goto80.. vet du om insp.pumparna från VEGA är lika tokrenoverade som deras motorer?? Då är det ju nästan billigt...
Mvh Robert

gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
sono; Nej du jag vet inget annat än det ska vara helrenoverade utbytes och priset är netto
Jag kollade i dag min bakre tankpump genom att ta bort inkommande ledning (inpil) o vred på nyckeln. Ingenting kom. Är pumpen trasig då alltså? Har inga "felsymtom" som ni andra skriver mer än att min bränslemätare är lite knäpp. Jag får soppatork ibland fastän mätaren inte visar tom. Lampan har på sin höjd precis blikat till. Kan man ta bort pumpen o kolla så att den funkar genom en batteriladdare eller batteriet?
Var skall + och - vara på pumpen isåfall?

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Jalles: Det går bra att köra pumpen med batteriladdare. + och - spelar ingen större roll då pumpen bara går åt fel håll vid provkörning. Ofta så blir en dålig pump bättre av att köras baklänges och kan fungera i månader efter att den backats, så var det iallfall på farsans 540 som pumpen var dålig på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.