AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.490

Jag var i Tyskland men köpte ingen bil.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Nu har jag kommit hem efter att varit i Hamburg och Bremen. Jag har letat hos varenda handlare och jag kan bara säga att det är billigare och köpa i Sverige nu, det sade t.o.m handlarna. Import vågen till Sverige har gjort att du kan hitta mycket BÄTTRE och BILLIGARE begagnade BMW i Sverige. Köp här så slipper allt krångel med att åka dit, leta bil, ta den in, registrera den etc etc
Hade du valt ut några objekt i förväg hemifrån, eller åkte du bara ner på måfå och letade?
Scheckheft
Hej
Varför åkte du då Tyskland? måste den självklara frågan bli. Antar att du åkte lite på vinst och förlust till Tyskland och blev frustrerad när du inte hittade någon bil som passade.
Jag förstår heller inte vad det för krångel med att importera en bil?
Antar att du vill vädra din frustration nu . Något belägg för det du skriver (BÄTTRE och BILLIGARE begagnade BMW i Sverige, allt krångel) finns inte. På vilket sätt skulle BMW bilar i Sverige var bättre än de i Tyskland eller övriga Europa?

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
hej!

det som gäller är förberedelse, förberedelse och åter förberedelse. Nu åker inte jag ner längre och letar, men när jag gjorde det så hade jag med ett 20-tal bilar utskrivna från Internet (mobile och bmw.de) där jag redan hade ringt på de 3-4 mest intressanta. Jag kom aldrig hem utan bil, men jag fick många överanskningar innan jag hittade rätt bil.
Självklart går det fortfarande att köpa bilar billigare i tyskland än i Sverige, men det är inte bara att knalla in på första bästa bilfirma och kolla.
Å andra sidan håller jag med dig om att det går att köpa bil billigt i Sverige också, speciellt när bilar som importerades för 2-3 år sedan går att köpa för vettiga pengar.

mvh Johan
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Scheckheft//

Missförstå mig rätt, jag säger inte att svenskasålda bmw är bättre än importerade bilarna, utan köp era bilar i sverige vare sig det är import eller svensksåld. Åk inte hela vägen dit för att hitta en bil som kanske är några tusen lappar billigare än de i Sverige, om det niu inte handlar om en nybil. Bilarna i Sverige är lika billiga nu och prutbara.

Oskar//

Både och och.

Johan//

Jag gjorde precis som du, hade en massa annonser från både privat personer såsom handlare, men ärligt talat så är priserna vs bil... bättre i Sverige nuförtiden.

Håller med, var nere o letade ford cabbe nu i veckan..

Tittade på 3 st, alla var skit verklig skit.. Skall man ha en ok kostar de 25-30 och då finns det en uppsjö här hemma..

JAJAJAJ(ford är skit jag vet)

Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Grodan: Ge mej ETT exempel på "mycket BÄTTRE och BILLIGARE" beggad här hemma med motsvarande utrustning och i motsvarande skick !!

Otto: Naturligtvis blir det svårare att hitta ett vettigt objekt ju billigare bil man letar efter. I 25-30 000 kronors klassen så äter ju kostnaderna för själva importen upp eventuell priskillnad på nolltid.

Jag pröjsade ca 95´ för min nuvarande bil ink allt å det hittar du f*n inte motsvarande kärra för i vårat avlånga land. // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Adrenalin//

Ett exempel? Du kan få hundra om du vill. Jag kan börja med den 528- 97 som jag ska köpa i Sverige, all utrustning förutom Navi, sommar o vinterdäck, 15.000 mil för 100.000:- kan även köpa den billigare (tror jag) samma bil i Tyskland kostar 100.000, och lägg därtill kostnaderna för export och registrering i Sverige.

Det var förr i tiden som det var billigt och bra att importera, det är minst lika billigt i Sverige nu. Säger tyska handlarna att det inte kommer så många från Sverige längre hit och importerar så vet de nog vad de snackar om. Ett annat exempel, jag såg en 325 -92 väl utrustad, M-Optik, en fin bil utvändigt, men de begärde 7000 Euro kunde går ned några hundra euron men inte mer, LOL. Jag kan köpa samma bil dessutom 93 men samma utrustning OCH sport avgassystem (Remus) från en arbetskamerat om hjag vill gör 40.000 kronor.

Bilar är inte så billiga där längre i jämförelse med Sverige, köper du en allt för billigt bil kan jag lova dig att du har köpt dig en vrak då.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Min uppfattning är att man snarare letar bil i tyskland numer än ett mycket bättre pris. Det är enklare att hitta precis den bilen du vill ha i tyskland än i Sverige. Sen om den inte är mycket billigare spelar väl inte så stor roll? Istället för en bra utrustad bil i fel färg så kan du hitta en mycket bra utrustad bil i rätt färg för samma pengar. Det kanske är värt lite?

Sen är vissa volymmodeller sönder importerade, och på dessa kanske det är svårt att göra något (tex e36 couper, e39or osv). Men letar man lite nyare och mer "udda" bilar så är tyskland fortfarande lika bra som förr.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
acey//

Håller med dig att det är bättre och satsa på nyare bilar, 2000 uppåt, då kan man tjäna in 10 tusentals kronor, men bilar under 2000 är det inget idé, de finns för samma pris i Sverige nu för tiden.
Plumber
Jag köpte min 540iA -96 med 18000 mil på mätaren och massa utrustning bl.a tv/navi, dubbel klima, elsäten med minne, eltaklucka, elspeglar, elratt, elrollo, regnsensor, professional dsp hifi, skinn, telefon, skisack i tysland för under hundra tusen. Och det var på en auktoriserad bmw-handlare. Milen är kollade på bmw här och stämmer, bilen är väldigt fin och välvårdad, serviceboken är "luckenlos". Så billigt kommer man inte undan i sverige än.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Nej men det stog en fullriggad 540-97 mätarställning 7000 mil !!??:DD för 129.hos en firma i Ö-o Såg väldigt fin ut och skulle milen stämma så är det ett fynd.Och det finns flertalet
540-96-97 under 130. De är rätt iskalla numera och en högmilare i tyskland är dom nog också tacksamma att bli av med och då är prissättningen därefter också.
Men huvudsaken är ju att man blir nöjd med sin bil och vad man betalat för den. Och en 96 under 100 hittar du knappast hos BMW än som du säger. Men det finns många att välja på i vårt avlånga land.

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.