AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
798

Avgassystem pris/svårt att montera själv ?

Tjena,

Undrar vad ett standard/billigaste möjliga avgasystem till en 318 TI compact skulle gå på ? samt hur svårt är det att montera själv ?

// Jeppe
Årsmodell 1995 är det btw.

// Jeppe
vet inte exakt pris men en 3000 kanske? vet ej nåt om dina meckkunskaper, men det är lätt att montera tycker jag
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Mekonomen är väll ganska billiga. Länk

Monteringen brukar inte va så svår.. Det jobbigaste är att få bort det gammla avgassystemet. En vinkelslip eller bågfil avhjälper det problemet ganska enkelt.

///Jesper

BMWCS #5494
Kolla med Autoexperten. De ligger ofta lägre i pris än Mekonomen med samma eller likvärdiga produkter.

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Är nämligen så att jag har en metalliskt ljud vid gas på drag. har varit hos rådmansbil och kollat, men han kunnde inte hitta felet. Låter som om något sitter löst typ..
Eventeullt kunnde det vara något med avgassystemet... men segt att byta om det nu inte är felet. Men men funderar på att åka till BMW i solna så får dom felsöka, någon som vet hur mycket dom tar för felsökning ?

// Jeppe

BMW tar nog minst 1000:- i timmen. Ett par timmar så har du betalat vad ett nytt avgassystem+byte skulle kosta. Jag tycker att du ska åka till Bil Och Motorteknik med din bil, de är erkänt duktiga på BMW och har bra priser.

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Ok låter bra, vart ligger dom. Vad har dom för priser på felsökning osv ??
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Ring och hör med dom!

08-711 06 87

Larsson Bil o. Motorteknik, Per

Björkholmsv. 21, 141 46 HUDDINGE

///Jesper

BMWCS #5494
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Åk till en gör-det-själv-hall på närmaste välsorterade bensinmack, jag tror du kan fixa problemet där och då.
Bara hissa upp bilen på lyften och rycka och slita i avgas-systemet, använd handskar ifall du haft motorn varm länge..
ja jo fast det var det mekanikern gjorde men hittade inget fel, det är det som är så skumtl. Kanske ska testa själv och se om jag hittar något som sitter löst..... låter som några skramlar lixom, någon plåt eller nått...
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Brukar vara värmeplåten på katalysatorn eller den som sitter på bilen som skramlar...

---
Min E30: Länk

/Chrille
Ok ska kolla upp det, något mer som det brukar vara ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.