|
|
|
|---|---|
| Har läst lite en ny produkt. Genom att rena motoroljan ordentligt kan man köra 10 ggr längre innan man byter den. Nån som tror på detta? Kostar vad jag förstår 4.600kr. Kan inte vara en total bluffprodukt eftersom den testas av Scania just nu. läs själv på: www.kleenoil.se | |
|
inte för att det blev så speciellt mkt billigare men men, nån idiot köper d säkert. tror f.ö inte att skiten funkar heller |
|
|
var ju inte direkt billiga saker, fortsätter nog som vanligt med byten kring max 1000 mil. att betala 2500 för burken och 120 för filtret tycker jag var dyrt. man får ju mycket olja för dem pengarna och sen skulle jag inte vilja köra 10 ggr så långt på oljan hur bra den än renas. /Stefan K |
|
| Jag är skeptisk... | |
|
Jag har kollat igenom det där tidigare och jag tror säkert att det funkar. Men, det är nog mer anpassat för skogsmaskiner och såna typer av fordon. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
hej! har också läst lite olika reportage om detta, och jag tror definitivt att det kommer att dyka upp på bilarna inom en inte alltför avlägsen framtid. varför ska man egentligen hälla ut en massa smutsig, svindyr olja ur motorn med jämna intervall? dessutom innebär ju en oljerenare att bilen alltid går med ren olja, något som borde öka livslängden och minska utsläppen avsevärt. jag skulle gärna köpa en bil med en sådan installerad, men jag vill inte vara först! Johan, vår oljeexpert, kanske har lite insikter i detta? mvh Johan |
| Om filtret funkar så bra som man påstår vet jag inte. Men även om det gör det, hur skall man få folk att VÅGA köra så länge utan att byta olja? Svensson börjar ju knappast göra oljeanalys med jämna mellanrum, och Kleenoil betalar troligen ingen ersättning om motorn rasar. | |
|
OM jag säger om det funkar så är det ju guld! så kanske olja/bensin priserna sjunker och jag kan glatt byta min olja efter 500mil medans alla kör med den där prylen |
|
| Tänk på vilken förtjänst en åkare kan göra om det funkar,när det går 30 liter olja i motorn och den rullar upp till 30000 mil om året... | |
|
Och dessutom är den ju kanon för miljön!. Hoppas de är bra... |
|
|
Från deras hemsida: "Oljan behöver man endast byta på vart fjärde patron byte vilket innebär att du kan köra 16000 mil på samma olja med en buss eller en lastbil." Jag kan passa på att nämna att under vissa körföhållanden är rekommenderat oljebytesintervall för nya Volvo-lastbilar upp till 10000 mil. Jag har svårt att tänka mig att man kan ställa några garantianspråk om något händer med motorn. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Antar att oljebolagen inte tycker att det är så guld... Men varför skulle man inte kunna rena olja när man kan göra dricksvatten av piss. |
|
|
I och med att oljebolagen själva inte återvinner och renar den olja man säljer så ser jag det som att det är mindre troligt att en sådan "oljerenare" kan göra några större underverk. Men funkar det så är det en sensation, då har man löst en stor del av oljekonsumtionen (understatement!?) Hur lyckas man separera vatten från oljan, en motorolja är ju konstruerad för att binda vattnet i oljan ?? Jag är med på att det funkar med hydrauloljor o dyl där oljan är anpassa för att just separeras och dräneras. Samma sak gäller sot, avlagringar och bränsle som också binds med oljan?? |
|
| Såvitt jag har hört finns det oljor som ska vara renad spillolja(billiga alternativ till gräsklippare och dylikt). | |
|
Den produkten är framtagen för tung trafik, 30-40 liter olja byts nog inte i en handvändning... Om man oroar sig över reningen av motorolja så kan man byta sitt vanliga filter när man märker att oljan börjar bli lite mörkare, på min BMW brukar jag byta filtret vid ca 4-500mil och köra nästan lika mycket tills jag byter allt. Kostnadseffektivt är det iaf! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.