|
|
|
|---|---|
|
Hej! min bil spikar när man gasar på vid hög växel samt när varvtalet når 5000rpm. Motorn är en m20 2,3 bränsletrycksregulator sitter på samt spridare från 325 E36. gör dessa någon skillnad från original??? laddtrycket är bara 0,5 bar. någon som har några tips,är många som konverterar så de borde nog finnas ideer som ska funka!! vill kunna ladda ca 1 bar och det borde va rimligt,den är kompsänkt och med intercooler som håller tempen.tacksam för smarta snabba lösningar.vill ju ut å åka. är även ute efter ny turbo. Petter | |
|
dom spridarna som du har nu är på 190,2 cc/min vid 3,5 bar. gissar att du har runt 170-180hk vid 0,5 kg, så dom spridarna borde ju räcka. Är du säker på att det är spikningar? testat att minska gapet på tändstiften? får du för högt bränsletryck vid maxlast/varv? så att spridarbilden blir åt helvete. svårt att säga, vad har du för bränsletrycksregulator. bara gissningar från min sida. godnatt |
|
|
nej ja har inte testat med tändstiften. va de är för regulator ska ja ta reda på. återkommer med det. ska testa de me stiften i morgon. Petter |
|
|
Tycker att det låter som att spridarna är för små. Orginalsprutet kör knappast spridarna på 100% duty. Sätt i större spridare eller snika ihop ett tillskottssprut. Två tryckvakter från saab och dubbla spridare som aktiveras vid 2 steg överladdning ex 0,4bar och 0,6 bar... då kan du säkert ladda 0,8... eller så är det till att byta insprutning... |
|
|
Jag gissar på att tändningen också är för aggresiv för laddtrycket. Har du trimchip monterat så ska du prova att byta till ett orginalchip. /Nisse Sugmotorer suger |
|
| finns inget chip till en 323 84 | |
|
ja vred upp tryckregulatorn ännu mer så nu går de. ladar nu 0,7 med spridarna från 24v 325 motor. som satt där innan. Petter |
|
|
ja vred upp tryckregulatorn ännu mer så nu går de. ladar nu 0,7 med spridarna från 24v 325 motor. som satt där innan. Petter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.