AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
534

Vad har de gjort med min bil?

Har precis haft min bil inlämnad för byte av elmotorn till bakluckeöppningen (nix -ingen förlängd garanti, SEK 801). Samtidigt passade jag på att fråga om min regnsensor som jag inte anser fungerar bra. Den slår i princip med samma intervaller oavsett inställd känslighet. De menade då att det ev. kunde räcka med en ominitiering av mjukvaran till sensorn, i annat fall var det troligen fel på styrenheten -och nu till frågan; I samband med ominitiering så kontrollerades, åtgärdades och raderades alla felmeddelanden. Jag såg aldrig exakt vilka funktioner som larmat. På väg från verkstaden kunde jag dock med säkerhet konstatera att kliman uppförde sig lite annorlunda. Istället för att i autoläge med uppnådd temp. låta fläkten gå med hastighet "3 dioder" gick den nu på "1 dioder" Vidare TROR jag att aut. lådan kändes lite "mjukare", framför allt i uppväxling. Regnsensorn har jag ännu ej fått grepp om, låg bakom långtradare på snöblaskig 90-väg till jobbet (inte läge för något annat än konstant vevande...) Vilka funktioner brukar larma? Vad KAN ha åtgärdats på min bil? För övrigt; Eloge till verkstaden som bjöd på ominitieringen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.