|
|
|
|---|---|
| Vilken är vilken? Det vänstra (inifrån bilen sett) lyktglaset. Det finns ju två på varje sida. Det jag pratar om är det inre utav dem. Vad kallas det för?? Glaset är sprucket och jag tänkte bara kolla vad det kostar att byta. Glömde säga att även det var trasigt på bilen jag kollade på förut. (Läs tidigare inlägg) Blev lite nyfiken | |
|
Om du står rakt framför bilen så är höger =halvljus vänster=helljus (på höger sida) och vise versa på vänster sida. Jag tror inte det går att bara byta glaset. Du får byta hela lycktan. Kanske hela satsen. alltså båda.. det finns gott om lycktor på skroten.. -=Brings Me Women=- |
|
|
Kolla på Länk dom har bra priser på strålkastare, dvs om det är till E34 du ska ha.Var så jag fattade iaf =) //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
Såhär är det: Helljusstrålkastarna är de två "innersta" lyktena som är närmast mitt-grillen. De två yttre är halvljusstrålkastarna. Halvljusstrålkastarna har också en liten lampa (parkeringsljus) upptill. Halvljusstrålkastarna går det att bara byta glaset på. Men INTE helljusstrålkastarna, de måste man byta hela insats o lykta. Eftersom de inte går att dela på. De kostar ca 400:- kr/st. Glöm inte att köpa fästskruvar/ställskruvar också när du byter, de brukar kärva ihop. |
|
|
Fick stenskott i somras på mitt vänstra helljusglas - både Hella och Bosch kan köpas glas/reflektor separat utan de övriga delarna. Minns att det kostade runt 40 euro, men det var rätt så jobbigt att byta - grill, kofångare mm. skall bort innan man kommer åt de fastrostade skruvarna till lyjktan... Kimmo |
|
| du behöver inte plocka av kofångaren på e-34:an för att kunna byta lyktor, bytte förra veckan, lite trångt å trixigt men de funka. | |
|
Falcon> Hur i helgoland gjorde då? *BAWORAK* |
|
| Ja visst går det att byta utan att plocka ner kofångaren. Men, eftersom kofångaren är så pass lätt att plocka ner och att byta lyktorna blir så pass mycket enklare, så rekommenderar jag andra att göra det. | |
|
Håller med per_j82. Endast fyra stora muttrar under listen fram på kofångaren som håller den. Sedan drar man den rakt frammåt och lossar slangar till spolningen (snabbfäste) och kablarna till dimljusen (tag dessa kablarna till dimljusen först föresten innan du drar fram kofångaren). Ställ den åt sidan. Sedan kommer man åt allt mycket bättre = sparar tid och svordommar. Så lätt va de inte på farsans mitsiubitchi carisma eller hur f**n de stavas. Där höll vi på en halv dag och brottades med en massa fastrostade småskruvar som höll kofångaren både högt och lågt. Vilket vansinne! Vem sa att Bmw va svårmeckat? Inte jag iallafall... Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.