|
|
|
|---|---|
|
Har problem med kylarsystemet, ganska sporadiskt, men mest när det är kallt ute (den kokar lättare då). Det verkar som det finns en läcka någonstans, men det läcker inte hela tiden. Jag kan fylla på vatten, och det läcker inte, starta bilen, och det läcker inte, men sen när jag slår av så rinner det mesta ut... Vad kan detta tyda på? Om läckan är i själva kylaren (det går ju inte att se utan att demontera halva motorrummet), finns det då chans att laga den? Känner mig inte så sugen på att köpa en ny kylare, speciellt som bilen skall säljas. | |
| Hej. Jag hadde samma problem då var det stop i en återluftnings slang till expansionskärlet | |
| Kokar den lättare när den är kall? Har du kollat andelen glykol i kylarvätskan? Bör vara 50%. | |
| Börja med att söka läckan. Försvinner det vatten när bilen står still kan du ha koll på marken eller lägga en pappskiva under för att se var vattnet kommer ifrån. Tydligen så är anslutningarna till kylaren en svag punkt eftersom plasten mattas ut med åren. Jag har själv bytt kylare i höstas pga detta. Sedan kan det ju vara en slangklamma som sitter dåligt (har jag också varit med om). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.